خلاصه ماشینی:
"لذا به نظر میآید،ترجمه فارسی این اثر ارزشمند با کمال قت و عالمانه صورت گرفته است که این خود میتواند کمک بسیاری به معادل یابی واژگان روانشناسی در زبان فارسی بهویژه از منظر"روانشناسی اعماق"یونگ(یونگ،انسان و سمبولهایش، (1)- neo-spiritualisme scientifique (2)- psychologie des profonder (3)- phenomene ص 11 و 21)باشد.
در حالی که یونگ هم گذشته به فعل و تجربه درآمده و هم آینده پیش رو به بالقوه را،که امید میرود به وقوع پیوندد،در چگونگی تشکیل و تحول شخصیت آدمی مؤثر میداند و به خصوص برای آینده،برای هدفها،آرزوها،امیال آدمی و تأثیر عمیقی که در سکنات و رفتار او دارند،اهمیت فراوان قائل است.
3-فروید لیبیدو را منحصرا شامل غریزه جنسی،یا لا اقل قویترین عنصر تشکیل دهندهء آن میپنداشت و حال آنکه یونگ آن را به مثابه مفهوم وسیعتر نیروی زندگی به کار میبرد و غریزه جنسی را در ردیف عناصر و غرایزی که تشکیلدهنده این نیرو هستند تلقی میکرد؛لکن سایر فعالیتهای بدنی و روانی،تفکر و تعقل،نیز به وسیله لیبیدو صورت میگیرد.
در نظریه تحلیلی یونگ شخصیت دارای چندین دستگاه روانی جدا از یکدیگر ولی متعامل است این دستگاهها عبارتند از: 1-من آگاه؛2-ناخودآگاه فردی؛3-ناخودآگاه همگانی یا کهن الگوها؛ 4-ماسک(چهرهء ساختگی)پرسونا؛5-جنبههای مردی و زنی(آنیما و آینموس)؛6- سایه و 7-خود یا خویشتن.
به اعتقاد یونگ ناخودآگاه شخصی از همه کیفیات و ویژگیهایی تشکیل یافته است که زمانی خودآگاه بودهاند ولی به دلائلی واپس زده،طرد یا فراموش شدهاند و یا این که مورد غفلت قرار گرفتهاند."