Skip to main content
فهرست مقالات

سیمای پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بین سال های تحصیلی1363/1376

نویسنده: ؛

بهار و تابستان 1380 - شماره 62 (20 صفحه - از 125 تا 144)

کلیدواژه ها : پایان‌نامه ،موضوع پژوهش ،نوع پژوهش ،نمونه ،ابزار اندازه‌گیری ،روش‌ آماری‌

کلید واژه های ماشینی : پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد دانشکده روان‌شناسی ،علوم تربیتی دانشگاه تهران ،کودکان استثنایی ،آموزش کودکان استثنایی ،تربیتی ،روان‌شناسی و علوم تربیتی ،رشته‌های آموزش کودکان استثنایی ،دانشکده روان‌شناسی و علوم ،مدیریت آموزشی ،علوم تربیتی دانشگاه ،علوم تربیتی ،پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد ،کارشناسی‌ارشد ،دانشگاه تهران ،روان‌شناسی تربیتی ،دانشکده علوم تربیتی ،پایان‌نامه‌های آموزش کودکان استثنایی ،رشته روان‌شناسی تربیتی ،رشته‌های مدیریت آموزشی ،برنامه‌ریزی آموزشی ،توصیفی ،روش‌های آماری ،پژوهشی ،درصد از پایان‌نامه‌ها ،دانشجویان کارشناسی‌ارشد ،جوامع آماری مورد مطالعه ،مورد استفاده در پایان‌نامه‌ها ،درصد از پژوهش‌ها ،دانشکده علوم ،طرح‌های پژوهشی

دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در 6 رشته کارشناسی ارشد فعال‌ است.دانشجویان کارشناسی ارشد طی سه سال تحصیل با گذراندن تعدادی واحد،موظف به‌ نوشتن یک پایان‌نامه هستند. در پژوهش حاضر پایان‌نامه کارشناسی ارشد چهار رشته:آموزش کودکان استثنایی، برنامه‌ریزی آموزشی،روان‌شناسی تربیتی و مدیریت آموزشی بین سال‌های 1364-1376 مورد بررسی قرار گرفت.یافته‌ها نشان داد که موضوع پایان‌نامه‌ها بیشتر در زمینه‌های: آموزش،فعالیت‌های شناختی و عوامل شناختی-اجتماعی است.اکثر پژوهش‌ها توصیفی‌ و از نوع پیمایشی هستند.جوامع آماری مورد مطالعه را بیشتر دانش‌آموزان و کادر آموزشی‌ مناطق آموزشی تهران و شهرستان‌ها تشکیل داده‌اند.حجم 64 درصد از نمونه‌های مورد مطالعه بین 50 تا 200 نفر است.از پرسشنامه بیشتر از سایر ابزار اندازه‌گیری استفاده شده‌ است.روش‌های آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده‌ها به کار گرفته شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.