چکیده:
هدف تحقیق حاضر ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی مؤسسات ارائه دهنده خدمات
آموزشی به شرکت ایران خودرو با استفاده از الگوی (CIPP) در سالهای 79 و 80 است.
این تحقیق از نوع ارزیابانه است. جامعه آماری از پنج زیر جامعه 1) آموزش دیدگان 2)
سرپرستان 3)مدیران ادارات 4) مدرسان، و 5) مدیران اجرایی مؤسسات آموزشی
تشکیل شده است. نمونه مورد بررسی شامل 528 کارمند، 126 سرپرست،9 مدیر اداره،
8 مدیر اجرایی، 72 مدرس و 8 مؤسسه آموزشی است. روش نمونهگیری شمارش کامل
افراد و از نوع تصادفی طبقهای است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه و فرم مصاحبه بوده
است. روش آماری 1) آمار توصیفی(جدول توزیع فراوانی، میانگین) و 2 آمار استنباطی
(خی دو) است. یافتهها نشان میدهد که بستر آموزش در سطح مطلوب ارزیابی قرار
دارد. در زمینه فنی و مهندسی 1) مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و 2)شرکت
کنترونیک؛ در زمینه کامپیوتر 1) شرکت دادهپردازی و 2) انستیتو ایز ایران؛ در زمینه
اداری مالی بازرگانی 1) مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و 2) انجمن
حسابداران خبره ایران؛ در زمینه مدیریت و سرپرستی، سازمان مدیریت صنعتی؛ و
سرانجام در زمینه زبان انگلیسی، لینگافن همگی در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی قرار
دارند.
خلاصه ماشینی:
"به این ترتیب با 99 درصد اطمینان میتوان گفت: بین نظرات آموزش دیدگان، سرپرستان، مدیران ادارات مرکز آموزش، مدرسان، و مدیر اجرایی مؤسسه در مورد کیفیت درونداد، فرآیند، و برونداد دورههای آموزشی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و شرکت کنترونیک تفاوت معناداری وجود دارد.
به این ترتیب، با 99 درصد اطمینان میتوان گفت: بین نظرات آموزش دیدگان، سرپرستان، مدیران ادارات مرکز آموزش، مدرسان، و مدیر اجرایی مؤسسه در مورد کیفیت درونداد، فرایند، و برونداد دورههای آموزشی شرکت دادهپردازی و انستیتوایز ایران تفاوت معناداری وجود دارد.
به این ترتیب با 99 درصد اطمینان میتوان گفت: بین نظرات آموزش دیدگان، سرپرستان،مدیر و رؤسای ادارات مرکز آموزش، مدرسان و مدیر اجرایی مؤسسه در مورد کیفیت درونداد، فرآیند، و برونداد دورههای آموزشی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و انجمن حسابداران خبره ایران تفاوت معناداری وجود دارد.
به این ترتیب با 99 درصد اطمینان میتوان گفت: بین نظرات آموزش دیدگان، سرپرستان، مدیران ادارات مرکز آموزش، مدرسان و مدیر اجرایی مؤسسه در مورد کیفیت درونداد، فرایند، و برونداد دورههای آموزشی سازمان مدیریت صنعتی تفاوت معناداری وجود ندارد.
به عبارت دیگر افراد فوق توافق دارند که: درونداد سازمان مدیریت صنعتی در 6 عامل( مدرس، برنامه آموزشی، مواد آموزشی، فضا و تجهیزات آموزشی، مقررات آموزشی، و بودجه) در سطح مطلوب و در 1 عامل (فراگیر) در سطح نسبتا مطلوب و فرآیند آموزش آن در 3 عامل (فعالیت فراگیر، فعالیت مدیر اجرایی و کارکنان اداری مؤسسه در سطح مطلوب و د 1 عامل( فعالیت عمومی یاددهی ـ یادگیری و پژوهشی مدرس) در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد."