Skip to main content
فهرست مقالات

رایطه ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روان شناسی

نویسنده: ؛ ؛

پاييز و زمستان 1383 - شماره 69 (22 صفحه - از 1 تا 22)

کلیدواژه ها : پیشرفت تحصیلی ،ویژگی های فردی و خانوادگی ،دانشجویانکارشناسی ،دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی ،دانشگاه تهران

کلید واژه های ماشینی : پیشرفت تحصیلی ،پیشرفت تحصیلی دانشجویان ،تحصیلی ،معدل نیم‌سال اول ،معدل دیپلم ،دیپلم ،سهمیه ورودی ،تحصیلی دانشجویان ،معدل نیم‌سال ،تحلیل رگرسیون ،پیشرفت تحصیلی در دانشگاه ،نتایج تحلیل رگرسیون ،پیش‌بین ،معدل کل ،متغیرهای پیش‌بین ،تحلیل رگرسیون نشان ،متغیرهای معدل نیم‌سال ،نیم‌سال ،وضعیت تحصیلی ،معنادار ،تحلیل رگرسیون همزمان معدل ،تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام معدل ،رشته‌های تحصیلی ،متغیر معدل ،میانگین دیپلم ،دانشجویان کارشناسی ،رگرسیون نشان داد ،وضعیت تحصیلی دانشجویان ،متغیر پیشرفت تحصیلی ،دانشجویان با سهمیه

در پژوهش حاضر رابطه پیشرفت تحصیلی با ویژگی های فردی و خانوادگی دانشجویان کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ورودی سال های 1372 تا 1376 بررسی شد. جمعیت مورد مطالعه 524 نفر (238 دختر 286 پسر) بود که از این تعداد نمونه‌ای حدود 230 نفر برای بررسی رابطه متغیرها ، انتخاب شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان متغیرها ، سه متغیر معدل دیپلم ، نوع دیپلم، و نوع سهمیه ورودی دانشجویان پیش بین های معناداری برای پیشرفت تحصیلی در دانشگاه هستند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.