Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی وابستگی نتایج ارزشیابی استادان از دانشجویان به استاد در دوره کارشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نیمسال های 78-77 تا 80-79

نویسنده: ؛

پاييز و زمستان 1383 - شماره 69 (18 صفحه - از 23 تا 40)

کلیدواژه ها : ارزشیابی ،اعضای هیأت علمی ،دانشجویان ،دوره کارشناسی ،دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی ،دانشگاه تهران

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی استادان از دانشجویان ،نمرات امتحانی دروس تدریس ،دوره کارشناسی ،نمرات امتحانی ،دروس دوره کارشناسی ،نمره‌های امتحانی دروس ،نمره‌های پایان نیم‌سال دروس ،دروس تدریس شده ،نیم‌سال ،تدریس استادان با میانگین ،تعداد دانشجویان ،استادان با میانگین نمرات ،نتایج ارزشیابی ،نمرات پایان نیم‌سال ،تعداد دانشجویان دروس ،وابستگی نمرات امتحانی ،درصد از دروس ،امتحانی دروس ،فرایند تدریس ،تعداد دانشجویان در دروس ،میانگین نمرات ،تدریس شده ،نمرات دروس تدریس ،نمرات ارزشیابی ،یادگیری فراگیران ،دروس دوره ،امتحانی ،درصد از استادان ،ارزشیابی دانشجویان ،وابستگی نمرات

در این پژوهش نتایج ارزشیابی استادان از دانشجویان که در پایان هر نیمسال به صورت نمره‌ای در مقیاس صفر تا20 ارائه می‌شود برای حدود 500 درس ارائه شده در سال‌های 80-77 بررسی شده است. نتیجه این بررسی نشان می‌دهد که میانگین نمرات امتحانی دروس تدریس شده بوسیله هر استادی دامنه معینی را در برمی‌گیرد. در این دوره، حدود 27 درصد از استادان، هر یک شش درس مختلف از دروس دوره کارشناسی را تدریس کرده‌اند. در مواردی نیز یک استاد 9 تا 11 درس مختلف از دروس دوره کارشناسی را تدریس کرده است. علاوه بر این، بررسی تعداد دانشجویان دروس مختلف نشان داد که در حدود 25 درصد از دروس، تعداد دانشجویان کمتر از 20 نفر و در حدود 56 درصد از دروس تعداد آنان کمتر از 30 نفر بوده است. یافته‌های این پژوهش می‌تواند به اصلاح و بهبود برنامه‌ها کمک کند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.