Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت مشارکتی معلمان و ارتباط آن با رفتار جامعه مدنی دانش آموزان

نویسنده: ؛

پاييز و زمستان 1383 - شماره 69 (24 صفحه - از 175 تا 198)

کلیدواژه ها : دانش آموزان ،مدیریت مشارکتی معلمان ،رفتار جامعه مدنی ،فرهنگمدنی ،یاد گیری مشارکتی

کلید واژه های ماشینی : رفتار جامعه مدنی دانش‌آموزان ،رفتار جامعه مدنی ،مدیریت مشارکتی ،جامعه مدنی ،مدیریت مشارکتی معلمان ،جامعه مدنی دانش‌آموزان ،مشارکتی ،مشارکتی معلمان و رفتار جامعه ،مدنی ،مشارکتی معلمان ،متغیر مدیریت مشارکتی معلمان ،تدریس مشارکتی ،مدنی دانش‌آموزان ،معلمان در کلاس درس ،کلاس درس ،مشارکتی معلمان در کلاس ،مهارت‌های جذب مشارکت دانش‌آموزان ،کارکردهای مدیریتی مشارکت‌جویانه ،تدریس مشارکتی معلمان ،مهارت‌های عملی جامعه مدنی ،دانش جامعه مدنی ،برنامه درسی تعلیمات مدنی ،کارکردهای مدیریتی ،روش‌های تدریس ،مشارکت دانش‌آموزان ،جذب مشارکت دانش‌آموزان ،مدیریتی مشارکت‌جویانه معلمان ،گرایش‌های جامعه مدنی ،تعلیمات مدنی ،درسی تعلیمات

پژوهش حاضر، مدیرت مشارکتی معلمان و رفتار جامعه مدنی دانش‌آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین منظور، 300 دانش‌آموز دختر پایه دوم راهنمایی تحصیلی، به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای، از مناطق بیست‌گانه آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار اندازه‌گیری، دو پرسشنامه پژوهشگر ساخته، مجموعا حاوی 63 گویه مبتنی بر مقیاس لیکرت، اجزاء مدیریت مشارکتی معلمان را در سه سطح کارکردهای مدیریتی مشارکت جویانه، تدریس مشارکتی و مهارت‌های جذب مشارکت دانش‌آموزان و اجزاء رفتار جامعه مدنی در میان دانش‌آموزان را در سه سطح دانش جامعه مدنی، گرایش‌های جامعه مدنی و مهارت‌های عملی جامعه مدنی مورد اندازه‌گیری قرار داده است. یافته ها همبستگی مستقیمی بین اجزاء دو متغیر مدیریت مشارکتی معلمان و رفتار جامعه مدنی دانش آموزان نشان می‌دهد. هفت رابطه از نه رابطه معنادار می باشد. (بالاترین 36/0 r=، پایین ترین 16/0r=).

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.