Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالت های آن در تربیت اخلاقی

نویسنده: ؛

پاييز و زمستان 1383 - شماره 69 (26 صفحه - از 199 تا 224)

کلیدواژه ها : ارزش ،ارزش‌شناسی ،تربیت اخلاقی ،نظریه اعتباریات ،طباطبایی،محمدحسین

کلید واژه های ماشینی : دیدگاه ارزش‌شناسی علامه طباطبایی ،تربیت اخلاقی ،علامه طباطبایی ،ارزش‌شناسی علامه طباطبایی ،دیدگاه ارزش‌شناسی علامه ،ارزش‌شناسی ،ارزش‌شناسی علامه ،دیدگاه ارزش‌شناسی ،دیدگاه علامه طباطبایی ،ادراکات اعتباری ،المیزان ،نظریه ادراکات اعتباری ،نظریه ارزش‌شناسی ،فعل اخلاقی ،مفاهیم اعتباری ،کمال و سعادت ،ارزش‌های اخلاقی ،فاعل اخلاقی ،حیات اخلاقی ،دیدگاه علامه ،حیات اجتماعی ،کمال اخلاقی ،نظریه اعتباریات ،اعتبار حسن ،حسن فاعلی ،سعادت و کمال ،خیر بودن فعل ،احکام اعتباری ،افعال آدمی ،نیازهای آدمی

تربیت اخلاقی یکی از کارکردهای مهم نظام آموزشی است. این امر از موضوعات پرچالشی است که از سوی متفکران مورد امعان نظر بسیار قرار گرفته است. از آن‌جا که دیدگاه‌های فلسفی یکی از مبانی نظریه‌های تربیتی راتشکیل می‌دهد، ارزش‌شناسی نیز که از مباحث مهم فلسفی است، دلالت‌هایی در مباحث تربیت اخلاقی خواهد داشت.در این مقاله سعی شده است که دلالت‌های دیدگاه ارزش‌شناسی علامه طباطبایی که نظریه ادراکات اعتباری بخش مهمی از آن است؛ در تربیت اخلاقی (اهداف، اصول، و روش) استنتاج شود. لذا ابتدا مبانی نظریه ارزش‌شناسی مورد بحث قرار گرفته و سپس دلالت‌های آن در حوزه‌های سه گانه اهداف، اصول، و روش تربیت اخلاقی بررسی شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.