Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط کار دفاتر اسناد رسمی با مالیات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مالیات، دفاتر اسناد رسمی، اسناد، قانون مالیاتهای مستقیم، قانون، قانون مالیاتهای مستقیم مصوب، دفاتر اسناد رسمی با مالیات، ماده، اتومبیلهای، ثبت

خلاصه ماشینی: "م. م مصوب 1366 جهت تنظیم و یا فسخ اسناد مرتبط با بانکها، چون گاه مشاهده شده است راهن از محل اجاره ملک مربوطه و یا هر نوع استفاده دیگر درآمدهایی را کسب نموده که نهایتا موجب تعلق مالیات و ایجاد بدهی مالیاتی برای مالک ذی ربط گردیده است، بنا به حکم کلی مذکور در ماده 187 یاد شده، به کلیه دفاتر اسناد رسمی ابلاغ گردیده است که من بعد در تمام مواردی که اشخاص حقیقی یا حقوقی قصد واگذاری هر گونه حقوق مربوط به املاک خود را اعم از عین یا منفعت، به صورت وثیقه یا رهن تصرفی یا غیر تصرفی و یا تحت هر عنوان دیگر به بانکها وشرکتهای دولتی یا سایر اشخاص دارند، هنگام تنظیم وحسب مورد فسخ و یا اقاله اسناد آنها گواهی انجام معامله مورد نظر را اخذ و شماره آن را در سند تنظیمی قید نمایند. تبصره ـ در صورتی که دفاتر ابرازی موءدی با توجه به نحوه نگاهداری و تحریر و تنظیم حسابهای آن به نظر ممیز و تائید سرممیز مالیاتی ذیربط غیر قابل رسیدگی تشخیص و یا بعلت عدم رعایت موازین قانونی و مقررات این آئین نامه مردود اعلام شود ممیز مالیاتی بایستی مراتب را با ذکر دلایل کافی کتبا به موءدی ابلاغ و پرونده امر را برای رسیدگی هیأت سه نفری حسابرسان منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع بند 3 ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم ارسال دارد، چنانچه موءدی ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ به آن هیأت مراجعه و با ادای توضیحات لازم و ارائه دلایل و مدارک کافی رفع اشکال نماید تشخیص درآمد مشمول مالیات بر اساس رسیدگی به دفاتر و در غیر این صورت بر اساس رأی هیأت مزبور بطریق علی الرأس صورت خواهد گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.