خلاصه ماشینی:
com مقدمه اخلاق حرفهای که در رویکرد راهبردی به مسئولیتهای اخلاقی سازمان و بنگاه در قبال محیط مستقیم و غیر مستقیم معنا شده،در دههء اخیر مورد توجه بسیاری از سازمانهای ایرانی قرار گرفته است.
برخی از مدیران مقابله با این معضلات را طاقتفرسا یا فراتر از توان شخصی و سازمانی میانگارند؛در نتیجه سازمان از رشد اخلاقی باز میماند یا سرعت آن کند میشود.
نویسندگان،مسئله اصلی مورد بحث در کتاب را اینگونه مطرح میکنند:مسئله نوشتار حاضر شناخت و تبیین موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانهای ایرانی است.
محتوا این کتاب در سه بخش و سی فصل تدوین شده است که هر فصل به یکی از موانع عمده رشد اخلاقی سازمانها میپردازد.
و نارضایتی شغلی را بهعنوان یکی از موانع مهم در رشد اخلاق سازمان مورد بررسی قرار میدهد.
و سرانجام این بخش با معرفی بلاتکلیفی اخلاقی سازمان بهعنوان آخرین مانع که به مدیران و منابع انسانی مربوط میشود و نیز بیان موانع رفع بلاتکلیفی به پایان میرسد.