Skip to main content
فهرست مقالات

ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص ریاضی برای دانش آموزان 6-13 ساله شیراز

نویسنده:

(18 صفحه - از 15 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : هنجاریابی آزمون تشخیص ریاضی ،آزمون تشخیص ریاضی ،آزمون ،دانش‌آموزان ،سطح توانی ریاضی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی ،ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص ،شیراز ،نمرات کل آزمون تشخیص ریاضی ،تشخیص سطح توانی ریاضی دانش‌آموزان ،نمرات ،آزمون تشخیص ریاضی توانایی‌های دانش‌آموز ،آموزش ،ارزیابی سطح توانایی ریاضی دانش‌آموزان ،پایه‌های ،خرده‌آزمون ،همبستگی ،مهارتهای ،خرده‌آزمون‌ها ،پرسشهای ،آزمون تشخیص ریاضی کی‌مت ،اجرای آزمون تشخیص ریاضی ،ریاضی جدول هرم یادگیری ریاضی ،عملکرد ،تشخیص ریاضی جدول هرم یادگیری ،یادگیری ریاضی ،پیش‌دبستانی ،توانایی ،ارزیابی مهارت ریاضی و تعیین ،ارزیابی توانایی ریاضی دانش‌آموز ،پرسشهای آزمون تشخیص ریاضی

خلاصه ماشینی:

"دانش و پژوهش در علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان) شمارهء سوم-پاییز 1383 صص 32-15 ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیص ریاضی برای دانش آموزان 6 تا 13 سالهء شیراز محبوبه چین‌آوه‌1-زهرا عرب‌زاده‌2-فرزانه منشی‌زاده‌3 چکیده آزمون تشخیص ریاضی با هدف تشخیص سطح توانی ریاضی دانش‌آموزان‌ پیش‌دبستانی و پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی،شناسایی ضعف‌ها و قوت‌های‌ دانش‌آموزان،تعیین پیش‌نیازهای ضروری در تنظیم طرح درس مناسب در حیطهء تفکر و مهارتهای ریاضی برای آموزش گام به گام تهیه و هنجاریابی گردید. در آزمون تشخیص ریاضی هر کدام از این مفاهیم به عنوان یک خرده‌آزمون‌ مجزا که دارای اجزای مربوط به خود است برای ارزیابی و سنجش ریاضیات‌ پیش‌دبستانی و پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک هفته پس از اجرای آزمون تشخیص ریاضی تعداد 200 نفر از بین کلیهء آزمودنیهای مورد نظر به طور تصادفی انتخاب و آزمایندگان‌ خرده‌آزمون حساب مقیاس هوشی ویسک-آر را اجرا کردند و همبستگی بین نمرات‌ خرده‌آزمون حساب با نمرات کل آزمون تشخیص ریاضی محاسبه و ضریب همبستگی‌ (41/0)به‌دست آمد،با توجه به تفاوتهایی که آزمونهای هوشی و پیشرفت تحصیلی‌ دارند این مقدار ضریب همبستگی به‌دست آمده معنادار است. از آنجا که بررسی هر خرده‌آزمون نقطهء شروع مشکل دانش‌آموز را مشخص‌ می‌کند،امید است با توجه به یک ارزیابی و تشخیص دقیق و نیز شناخت تفاوتهای فردی‌ دانش‌آموزان در یادگیری ریاضی راه برای آموزش هرچه مؤثرتر ریاضی هموار گردد و در زمینهء سایر دروس نیز این امر تحقق پذیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.