خلاصه ماشینی:
"اگر با چنین تعریفی موافق باشیم،در این کتاب میزی در کار است با چیدمان یکصد و بیست تصویر.
اما بیسواد آینده آنی است که نه نوشتن بلکه عکاسی نمیداند» در این مجموعه،چه به واسطهی وقفهی عمل عکاسانه به رویش گیاهان شتاب بخشیم و چه فرمهای آن را در مقیاسی چهل برابر بزرگنمایی کنیم،شعلههای این جهانهای بصری نوین به وجودمان سرایت خواهد کرد و آن را خواهیم پذیرفت.
این عبارت چه معنایی میدهد اگر از فرمهای اصیل طبیعت هم بخواهیم سخن بگوییم؟این فرمها نه به مثابه مدلهایی برای کار هنر بلکه از آغاز،از بدو خلقتشان واجه ماهیتی اصیل بودند.
او در جستوجوی آشکار کردن ساختارهای بنیادین جهان طبیعی و مناسبات آن با فرمهای هنری به این باور رسید که باید گیاهان را به مثابه موجوداتی با ساختار کاملا معمارانه و هنری مورد ارزشگذاری قرار داد.
اما میتوان پیشنهادهی بنیادین آن را در این اعتقاد دانست که بهترین نمونههای هنر بشر رو گرفتی از فرمهای پیشا موجود طبیعی است."