خلاصه ماشینی:
"پرسش او این بود که معنای فضا چیست؟ماهیت فضا و رموز گسترههای فلسفی،سوالات ضمنی بیشتری در مورد مجسمه برای او ایجاد میکرد:چطور میتوان فضا را نمایان کرد؟چه مفهومی از فضا را میتوان در مجسمه آشکار کرد؟ماده و فضا چگونه بهترین هماهنگی را با یکدیگر پیدا میکنند؟چطور پیوند میان فضا و زمان بر روی مفهوم یک اثر هنری تاثیر میگذارد؟ در اواخر دههی 0691 و اوایل دههی 07،«ناراها»با آثاری آوانگارد و بادیدی نو وارد عرصهی هنر شد.
با اینکه در ابتدا«ناراها»بیشتر تحت تاثیر متریال به کار رفته در این اثر بود تا معنای فرمی آن؛این چیدمان شگفتانگیز از تقابل میان فضای پر و خالی تاثیر همیشگی بر آثار او گذاشت.
برای رسیدن به این هدف یک چهارچوب مستحکم مورد نیاز بود تا با کمک آن تضاد میان استحکام ماده و فضای خالی را در (به تصویر صفحه مراجعه شود) یک اثر هنری نشان دهد.
اما به عقیدهی«ناراها» این ماده نه تنها وسیلهای برای نشان دادن فرمهای هنری بود بلکه چیزی بود که با آن میتوانست عقاید و اصول فلسفی خود را نیز بیان کند.
تکنیکهای اصولی کار بر روی سنگ همچون برش و صیقل دادن توسط هردو هنرمند روشهای شخصی است و هر دوی (به تصویر صفحه مراجعه شود) آنها میخواهند این تکنیکها بر روی کار دیده شود و سعی در رفع و پنهان کردن آنها ندارند.
چیزی که مورد علاقهی او است فاصلهها و فضای خالی است تا به کمک آنها تقابل و تضاد میان ماده و فضا را نشان دهد."