Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگیهای مواد علمی خوب برای خوانندگان جوان

نویسنده:

مترجم:

(13 صفحه - از 225 تا 237)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، ویژگیهای مواد علمی خوب، کتاب، علمی، رده‌بندی، آزمایش، آموزگاران، روش رده‌بندی، خوانندگان جوان، کتابهای کودکان

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) ویژگیهای مواد علمی خوب برای خوانندگان جوان نوشتۀ ایلاپودندرف1 ترجمۀ شاهرخ افشارپناه شاید نخستین و مهمترین سئوالی که به هنگام شروع نگارش کتابیبرای کودکان مطرح می‌شود این باشد:چرا من این موضوع را برگزیده‌ام؟آیا بدان سبب است که کودکان علاقه خاصی به این مطلب دارند؟آیا به خاطر نیازی است که به این زمینۀ خاص وجود دارد؟آیا نگارشاین کتاب فرصتی بی‌مانند پیش می‌آورد که مفاهیم دقیق علمی بصورتیک قاعده بیان شود یا راهی است برای اکتشافات؟ حد اقل اگر پاسخ به یکی از این سئوالات هم مثبت باشد آن وقتدلیل خوبی وجود دارد که بتوان به بهترین وجهی به تکمیل اثر(*)- retaM eneics dooG fo scitsiretcarahc " frodnedop allI lirpA)4 oN,22. اگر چنین باشد،بایستیروش تنظیم دیگری برای محتویات آن جستجو شود مگر آنکه نویسندهمطمئن باشد که می‌تواند کتاب را به نحوی تمام کند که برآورنده نیازهاییک کتاب علمی خوب باشد و اشتیاقی در خوانندگان جوان بیافریندو شاید هم بتواند ثابت کند که وجود چنین کتابی لازم است. ارائه رده‌بندی بدینطریق این فایده را دارد که کودکان ممکن است متوجه شوند که فقطیک راه قطعی برای رده‌بندی وجود ندارند و عقاید خود آنها نیز می‌توانندباارزش و مفید باشد و بدین ترتیب به فعالیت و تفکر فردی نیزتشویق می‌شوند. تمام کتابها باید توصیف شوند و چگونگی مطالب آنها بایستی با نهایت صداقتشان نشان داده شود تا کتابداران،آموزگارانو کودکان را در انتخاب کتاب به منظور مطالعۀ آزاد یا کار کلاسی یاریکند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.