خلاصه ماشینی:
"در گزارش آنکتاد که بهکاربرد تجارت الکترونیکی مربوط است به مزایایی ازقبیل کاهش هزینههای داخلی مربوط به اداره یا مدیریتشرکت بیمهای از طریق مکانیزاسیون فرآیندهای کاریبیمه،استفاده از شبکههای کامپیوتری اطلاعاتی توسطپرسنل مدیریتها،دفاتر و ادارات داخلی شرکت بیمه،اصلاح و بهبود کیفیت و میزان اطلاعات کاربردی مدیرانبرای تصمیمات مورد اتخاذ و مهمتر از همه کاهشمیزان حق الزحمه یا کمیسیون پرداختی به نمایندگان وکارگزاران(با توجه به اینکه میتوان محصولات بیمهایرا به طور مستقیم و بیواسطه به مشتریان فروخت)اشارهشده است.
شرکتهای بیمهگر اروپایی با درک اهمیت راهاندازیبیمه الکترونیکی و تأثیر آن بر کارایی تجاری کشورهایعضو اتحادیه اروپا اقدام به ایجاد کانالهای ارتباطیمختلف با هدف ایجاد سهولت،سرعت و افزایش دقت درارائه خدمات به مشتریان کردهاند؛در این میان نحوه نگرشبه نمایندگیها به عنوان قدیمیترین و مهمترین کانال ارائهخدمات،از اهمیت زیادی برخوردار است؛در همین رابطهاین شرکتها،به منظور دستیابی به چهارچوب مناسبی برایاقدامات آتی در زمینه کانالهای ارتباطی و تصمیمگیریبرای ادامه موجودیت نمایندگیها اقدام به بررسی میزانتمایل افراد برای دریافت یک نوع خدمت خاص به صورتالکترونیکی در گروههای سنی مختلف نمودند(نمودار 1).
با توجه به اینکه در عصر تجارت الکترونیکی،استفاده از کاغذ و به طور کلی کاغذبازی در امور تجاری و بازرگانیدر حال منسوخ شدن است بنابراین نمایندگیهای بیمه نیزباید برای بقا و بهبود چنین محیطی در نقش جدیدی ظاهرشوند که آن را واسطههای اطلاعاتی مینامند.
آخرین آماربیانگر آن است که 71 درصد شرکتهای بیمهگرپیشرو،مشتریانشان را از وبسایت شرکت بیمهگر بهوبسایت نمایندگیهای خویش ارجاع میدهند تا آنهاخدمات مربوطه را به صورت الکترونیکی ارائه داده ودر حین حال حضور فیزیکی آنها حفظ گردد؛البته این امردر شرکتهای بیمهگری که در سایر کشورها و شهرهامیباشند و دسترسی مستقیم به آنها امکانپذیر نیست،متداول است (Hadoodeen,2004) ."