خلاصه ماشینی:
"در تکاپوی عملیاتیسازی نوآوریهای فنیگونهشناسی نوآوری در سازمانهای صنعتی (به تصویر صفحه مراجعه شود)در محیط ماهیتا متغیر سازمانهای امروزی،افکار و اندیشههاینوآورانه همانند روحی کالبد سازمان را بقا میبخشد و متضمنرشد و توسعه آن است.
مطالعه مبانی نظری موضوع نشان میدهد که برای نوآوریتعاریف و تفاسیر متعدد و متفاوتی ارائه شده است؛و آن بدینعلت است که اولا نوآوری دارای مفهومی چند بعدی با ابعاداقتصادی،اجتماعی،رفتاری و فنی است و ثانیا مترادفهای در تکاپوی عملیاتیسازی نوآوریهای فنیگونهشناسی نوآوری در سازمانهای صنعتی (به تصویر صفحه مراجعه شود)در محیط ماهیتا متغیر سازمانهای امروزی،افکار و اندیشههاینوآورانه همانند روحی کالبد سازمان را بقا میبخشد و متضمنرشد و توسعه آن است.
مقاله حاضر بارویکردی تطبیقی به دنبال گونهشناسی نوآوری در سازمانهایصنعتی میباشد تا بتواند پس از شناخت ماهیت موضوع موردمطالعه به ارائه یک فرآیند مفهومی برای عملیاتی کردن نوآوریدر این سازمانها بیانجامد.
مطالعه مبانی نظری موضوع نشان میدهد که برای نوآوریتعاریف و تفاسیر متعدد و متفاوتی ارائه شده است؛و آن بدینعلت است که اولا نوآوری دارای مفهومی چند بعدی با ابعاداقتصادی،اجتماعی،رفتاری و فنی است و ثانیا مترادفهای مختلفی نظیر خلاقیت،اختراع،اکتشاف و...
-نوآوری در طراحی:این نوآوری شامل قابلیت انعطافاست به این معنی که کالا با توجه به شرایط بازار و تغییر علاقه (به تصویر صفحه مراجعه شود)بوده و با هم مرتبط میباشند اما یکی نیستند.
-نوآوری در طراحی:این نوآوری شامل قابلیت انعطافاست به این معنی که کالا با توجه به شرایط بازار و تغییر علاقه (به تصویر صفحه مراجعه شود)مصرفکنندگان قابلیت تعدیل داشته باشد مثل صندلیهایاداری که به مصرفکننده تغییر زاویه،بلندی و کوتاهی و تغییرشکل پشتیهای صندلی را میدهد."