خلاصه ماشینی:
"سرویس و خدمات پس از فروش بسیاری از محصولات آنقدر متنوع و عملکرد آنها پیچیدهشده است که نیازمند خدمات و ارائه خدمات پس از فروشبه مشتری میباشد،در این حالت نیازمند داشتن بخشی تحتهمین عنوان میباشند تا مئارد مربوط به راهنمایی و کمک بهمشتری جهت استفاده از آن کالا را انجام دهد.
زایای تجارت الکترونیکی -افزایش و رشد تجارت،فروش،درآمد،سرمایهگذاریو در نتیجه افزایش سطح رفاه زندگی مردم -ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههایبازرگانی -افزایشس فرصتهای جدید شغلی -افزایش قابل ملاحظه دسترسی به بازارهای صادراتیناشی از تثبیت تعرفهها -افزایش تضمین بازارها و ثبات دسترسی به آنها ناشیاز بهکارگیری قواعد متحد الشکل در تمامی کشورهای عضوسازمانهای جهانی -امکان ارائه خدمات و محصولات در سطح جهانی -جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بیمورد-کمک به منابع انرژی و محیط زیست -کاهش هزینههای سربار و ایجاد رقابت در سطحبین المللی حدودیتهای تجارت الکترونیکی محدودیتهای تجارت الکترونیکی را به دو گروه فنی وغیر فنی تقسیم میکنند: حدودیتهای فنی: -فقدان استانداردهای پذیرفته شده جهانی برای کیفیتامنیت و قابلیت اطمینان -ناکافی بودن پهنای باند ارتباطات از راه دور -مشکلات یکپارچه ساختن نرمافزارهای اینترنت وتجارت الکترونیک با سرورهای شبکه -دسترسی به اینترنت برای بسیاری از مشتریان حدودیتهای غیر فنی: -موضوعات قانونی غیر قابل حل -فقدان مقررات دولتی ملی و بین المللی و استانداردهایصنعتی -فقدان روشهای معتبر اندازهگیری منابع حاصل ازتجارت الکترونیکی -مقاومت مشتریان در برابر تغییر فروشگاههای واقعیبه مجازی به دلیل نداشتن اعتماد به این موسسات وفروشگاهها -تعداد خریداران و فروشندگانی که به عملیات تجارتالکترونیکی و سودآوری آن روی میآورند،نسبت به حجمآنها زیاد نیست."