Skip to main content
فهرست مقالات

حقوق حرفه ای سردفتر اسناد رسمی (بخش سوم)

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 95 تا 102)

کلید واژه های ماشینی : سردفتر، سران دفاتر اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی، سردفتر اسناد رسمی، حقوق حرفه‌ای سردفتر اسناد، تعداد سران دفاتر اسناد رسمی، کمیسیون استقرار دفاتر اسناد رسمی، دفترخانه، استقرار دفاتر اسناد رسمی، حقوق

خلاصه ماشینی:

"تصویب‌نامه 22 دسامبر 1958 در راستای اصلاح ماده 31 قانون ونتوز، مقرر داشته است که تعداد و مقر سران دفاتر اسناد رسمی برای هر حوزه دادگاه شهرستان بر حسب مصوبه‌ای که مبتنی برگزارش و درخواست وزارت دادگستری تصویب می‌گردد، تعیین می‌شود. این توزیع جغرافیائی، گاه از طریق حذف و انحلال پاره‌ای از دفاتر، انتقال مجوز‌ سردفتر سابق به دیگری و نیز تأسیس دفاتر جدید انجام می‌شد (ماده 31 قانون ونتوز و تصویبنامه شماره 942-71 مصوب 26 نوامبر 1971 ماده 6-2) از آغاز دهه هشتاد بخش عمومی با اصلاحاتی مواجه گردید که اصل آزادی استقرار دفاتر اسناد رسمی را برنمی‌تابید. N) از آن پس نقش اساسی را در توزیع اماکن استقرار دفاتر اسناد بر عهده دارد (تصویبنامه شماره 942-71 نوامبر 1971 و نیز مصوبه 728-86 مصوب 29 آوریل 1986؛ به شماره 37 همین نوشته مراجعه کنید) ب- تعطیل دفتر اسناد رسمی 35 ـ تصمیم به تعطیل دفتر اسناد رسمی، بنا به نظر کمیسیون استقرار دفاتر اخذ شده و ظرف شش ماه پس از آن باید اجرا گردد. تصمیم به تأسیس دفترخانه جدید نیز بر حسب نظر کمیسیون استقرار دفاتر مبتنی بر ماده دو تصویبنامه 26 نوامبر 1971 اخذ می‌گردد (به شماره 34 همین تألیف مراجعه کنید). تصویبنامه 868-67 دوم اکتبر 1967 ماده 89 تا 87 (راجع به انحلال)و 6-89 تا 1-89 راجع به عدم توافق وسرانجام تصویبنامه 64-94 هشتم ژانویه 1992) چند مقرره مستقل نیز برای تأسیس شرکت‌های غیردولتی که به کار سردفتری می‌پردازند تصویب شده است (قانون شماره 1258-90 سی و یکم دسامبر 1990 ماده 11."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.