Skip to main content
فهرست مقالات

سخن آغازین سردبیر

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (6 صفحه - از 1 تا 6)

خلاصه ماشینی:

"اگر تولید دانش و کمک به توسعه‌ی دانش برنامه‌ی درسی،در این زمانه که فرصت‌های فراوانی برای به اصطلاح عرض اندام‌کردن در سطح جهانی،پدیدار شده است،به‌جد در دستور کار دانش‌آموختگان و متولیان توسعه‌ی علمی این رشته قرار می‌گرفت،دست‌کم باید در محافل بین‌المللی،صدایی از ایران نیز به گوش می‌رسید اما متأسفانه چنین نشده است. فصل‌نامه‌ی مطالعات برنامه‌ی درسی، تصمیم گرفته است به شکلی برنامه‌ریزی‌شده و متناسب با شرایط تاریخی و فرهنگی جامعه‌ی علمی ایران،این اقدام را در کانون توجه قرار داده و از این طریق،علاوه‌بر کمک مؤثر به بسط،توسعه و ترویج دانش برنامه‌ی درسی در کشور،به فراهم‌شدن فضای مناسب اجتماعی و فرهنگی برای نقد و نقادی در کلیه‌ی عرصه‌های علمی نیز یاری رساند. ملاک‌ها و محورهای موردنظر به قرار زیر می‌باشند: ملاک‌های علمی معطوف به طرح اندیشه‌های تازه و رویکردهای مهم در حوزه‌ی برنامه‌ی درسی در مقیاس جهانی؛ ارتباط با مسائل اساسی مبتلا به برنامه‌ریزی درسی در کشور؛ حاوی نقد و ارزیابی مباحث و موضوعات باتوجه به شرایط و ویژگی‌های جامعه ایران؛ ارائه‌ی دیدگاه‌ها و تحلیل‌های تازه به‌منظور توسعه‌ی مرزهای دانش بومی و جهانی در قلمرو برنامه‌ی درسی؛ ارائه‌ی راهبردها و پیشنهادهای مشخص برای تغییر و بهبود تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های حوزه‌ی برنامه‌ی درسی؛ مبتنی بر پژوهش اصیل،خواه نظری یا میدانی؛ برخورداری از رویکرد مطالعاتی تطبیقی به‌عنوان یک اولویت. 5-به هیئت تحریریه‌ی نشریات اقماری توصیه می‌شود که زمینه‌ی تسهیل تبادل دیدگاه‌ها و اقدام‌های عملی در میان اعضاء انجمن را،ازجمله با توسل به روش‌های زیر فراهم نماید: الف-انتشار گاه‌به‌گاه یک مقاله از جامعه‌ی گسترده‌تر(بین‌المللی)مانند ترجمه و چاپ یک مقاله از ICT ؛ ب-دعوت از اعضای غیرمحلی/منطقه‌ای انجمن برای عضویت در هیئت تحریریه."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.