Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی قابلیت اجرایی الگوهای مختلف تصمیم گیری در برنامه های درسی مدارس کشور

نویسنده: ؛

زمستان 1384 - شماره 1 علمی-پژوهشی (16 صفحه - از 27 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : برنامه درسی ،برنامه‌ریزی درسی ،برنامه درسی مدرسه کشور ،تصمیم‌گیری برنامه درسی ،نظام برنامه‌ریزی درسی ،مدرسه ،برنامه درسی مدرسه ،برنامه‌ریزی درسی مدرسه ،برنامه ،برنامه درسی در سطح مدرسه ،نظام برنامه‌ریزی درسی ایران ،برنامه‌ریزی درسی مدرسه‌محور ،تصمیم‌گیری ،درسی مدرسه ،امر تصمیم‌گیری برنامه درسی ،واگذاری اختیار تصمیم‌گیری برنامه درسی ،زمینه برنامه‌ریزی درسی ،تصمیم‌گیری در برنامه درسی ،زمینه برنامه‌ریزی درسی مدرسه ،تصمیم‌گیری برنامه درسی مدرسه‌محور ،اجرا الگو تصمیم‌گیری برنامه درسی ،تصمیم‌گیری برنامه درسی به مدرسه ،کارشناس برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش‌وپرورش ،شیوه عمل تصمیم‌گیری برنامه درسی ،زمینه تصمیم‌گیری برنامه درسی ،زمینه برنامه‌ریزی درسی مدرسه‌محور ،الگو تصمیم‌گیری برنامه درسی ،برنامه‌ریزی درسی مدرسه محور ،تصمیم‌گیری برنامه درسی براساس نیاز ،کارشناس برنامه‌ریزی درسی

برنامه های درسی مدارس، مهم ترین مولفه ی نظام آموزشی و پرورش هر کشوری محسوب می شود؛ به همین دلیل فرایند تدوین این برنامه ها و به ویژه شرکای اصلی ای که باید در تدوین آن مشارکت داشته باشند، طیف وسیعی از ادبیات برنامه ریزی درسی را به خود اختصاص می دهد. این نوشتار حول محور الگوهای مختلفی که برای تصمیم گیری برنامه درسی در سطح مدارس می تواند مورد استفاده قرار گیرد، نوشته شده است و قابلیت اجرایی هر یک از الگوها را بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد. هم چنین ضمن برشمردن موانع و نیز عوامل تسهیل کننده، راهبردهای مختلف واگذاری اختیرات بیش تر به مدارس در امر تصمیم گیری برنامه درسی را نظام آموزش و پرورش ایران معرفی می نماید.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.