Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و بررسی کتاب: خواندنی های مطالعات برنامه درسی

نویسنده:

مترجم:

علمی-پژوهشی (13 صفحه - از 94 تا 106)

خلاصه ماشینی:

"J nehpetS ,notnrohT dna,J divaD,srednilF egdeI tuoR:kroY weN,redaeR (1). در این‌جا پدیدآورندگان با مقایسه رویکردهای بوبیت و دیویی در برنامه درسی، تشریح این که چه طور کونتز بر سنجش نسبتا کوچکی از ایده‌های دیویی متمرکز شده و خاطر نشان کردن این‌که چرا امروزه هنوز هم رویکرد علمی رواج دارد، کاریعالی و تحسین برانگیز انجام می‌دهند اما من در خصوص جایگاهی که آن‌ها برای جبهه اصلاح اجتماعی آموزش و پرورش پیش‌رفت‌گرا به ویژه تأثیر«ویلیام توری هریس هگلی 9 »در هنگام تغییر قرن و اهمیت هرپارتی‌ها، همان طلایه‌داران جنبش بعدی طرف‌داران رشد و تحول کودک؛ برای تحولات اولیه رشته مطالعات برنامه درسی در نظر گرفته‌اند، بحث دارم. جدید و جامعیتی که مدنظر مک دانلد بود در حال تبدیل شدن هب واقعیت است و به‌طور کلی هدف اصلی رشته برنامه درسی نوین، دیگر فراهم‌سازی جعبه ابزار حل مسأله و تدارک کمک‌های فنی برای مجریان نیست؛بلکه کمک به آنان در کسب درک و فهمی عمیق و شهودی از طریق مجموعه کاملی از مطالعات علمی است تا از این ره‌گذر بتوانند تصمیمات آگاهانه‌ای اتخاذ کند. علی‌رغم این که فلاندرز و ثونتون مستقیما تعریف محدودی از جنبش نو مفهوم‌پردازی و جایگاه آن‌ها در رشته ارائه می‌کنند، وارد بخش چهارم و آخرشان(با عنوان بعد از یک قرن اندیشه و تفکر برنامه درسی:مسائل معاصر و مناظره‌های اامه یابنده 23 می‌شوند که مشتمل بر مجموعه وسیعی از مقالاتی است که نشانگر وجود تنوع فعلی در مطالعات برنامه درسی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.