خلاصه ماشینی:
"همچنین با توجه به اهداف تحقیق و نوع دادههایبه دست آمده،از آزمونهای"دو جملهای"و"فریدمن"استفاده شده و نتایج تحقیق نشان داده است کهترتیب اولویت عوامل آمیخته بازاریابی به شرح زیراست:1)نحوه ارایه خدمات،2)برخورد کارکنان(تکریم ارباب رجوع)،3)افزایش شعب،4)ترفیع وتشویق،5)امکانات فیزیک.
*اغلب از توجه و درک این نکته اساسی و بنیادیغافل بودهایم که اصولا نه تنها ارایه تمامی خدماتمیبایست برای مشتری و تامین مطلوب رضایت اوانجام شود،بلکه سزاوار است که کلیه امکانات و منابعمادی و فیزیکی در جهت تامین رضایت کامل مشتریبه کار گرفته شوند.
*نگریستن به بانک به عنوان یک موسسه مالیو اعتباری ارایهکننده خدمات و منطبق ساختنمجموعه عملیات سیستم بانکی بر چارچوب فرایندبازاریابی،محقق را بر آن داشت تا به مقوله جذبمشتری-این اصلیترین عامل وجودی بانکها-ازدید بازاریابی بنگرد و در پی یافتن عوامل موثر برتخصیص منابع در بانکها،از بعد آمیخته بازاریابی بهبررسی و پژوهش بپردازد.
آزمون فریدمن:استفاده از این آزمون برایپاسخ به دو سوال اساسی است که عبارتند از: 1-فرضیههای تحقیق در مقایسه با هم از چهرتبهای برخوردار میباشند؟ 2-آیا تاثیر متغیرهای مختلف بر متغیرهای وابسته یکسان است؟ رتبهبندی فرضیهها:نتایج حاصل ازتجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرمافزاررایانهای SPSS نشان می دهد که اولویت هریک ازفرضیههای تحقیق با توجه به میانگین آنها به شرحزیر است: (به تصویر صفحه مراجعه شود)نتایج حاصل از تحلیل SPSS نشان میدهد کهمقدار خطا (a) کوچکتر از 0/05 است،لذا تاثیرعوامل آمیخته مختلف بر جذب مشتری یکساننیست.
همچنین علیرغم تخصصی بودن این بانک،توجه به افزایش شعب میتواند مورد توجه قرار گیرد،چرا که محصولات بانکی عمدتا غیر ملموس هستند ومکان ارایه خدمات،علاوه بر نقشی که درمحسوس ساختن خدمات دارد،برای سرعت و سهولتمبادله و دستیابی به خدمات هم مهم است."