خلاصه ماشینی:
"اما آنچه برای مشاوران مهم است آمادگی کارفرما برای حل مسئله از طریق استفاده از خدمات مشاور و درک دستاوردها،منافع و امتیازات حاصل از حل مسئله یا اجرای برنامههای توسعه و بهبود روشهاست و حصول اطمینان از اینکه امکان برقراری مناسبات منصفانه و کارا با کارفرما در طول عرضه خدمات مشاوره وجود خواهد داشت و به سامان رساندن کار مشاوره در چارچوب زمانبندی مورد نظر کارفرما انجام شدنی است.
ویژگیهای رفتاری افراد مشاور طبیعت کار مشاوره و ضرورت برقراری مناسبات موثر و منصفانه با کارفرما و همکارانش ایجاب میکند که آن گروه از افراد مشاور(شخصیتهای حقیقی)اعم از اشخاص مستقل یا به عنوان کارشناس موسسات مشاور که نقش تعیین کننده و موثر در انجام وظائف کلیدی مربوط به عرضه خدمات مشاوره دارند دارای صلاحیتها و قابلیتهای شخصی ویژه باشند، ,reyemkniD;1791,sregoR( )3791 که شماری از آنها به قرار زیرند: *توانایی قبول بیقید و شرط دیگران را دارا باشند و موقعیتی را که دیگران در آن قرار دارند درک کنند، *در مورد برقراری روابط باز و نزدیک و راحت با کارفرما و همکارانش انگیزه کافی داشته باشند؛روابطی که صمیمانه،واقعی،یاری دهنده و برانگیزاننده باشد، *در زمینه نشان دادن واکنش مناسب در برابر رویکردها و رفتارهای راهگشای کارفرما و همکارانش مسئولیت احساس کنند، *از توانایی تنظیم روابط با دیگران بر اساس اعتماد و احترام متقابل برخوردار باشند، *در برابر محدودیتهای سازمان کارفرما در جریان پیشبرد امور مربوط به مشاوره،صبور و بردبار باشند، *از انگیزه کافی برای مشارکت در برطرف کردن مشکلات کارفرما با ایجاد تغییرات خلاقانه و نشان دادن حد بالای سازگاری و انطباق با شرایط کارفرما برخوردار باشند، *وقوع اشتباه در اجرای راهکارهای عرضه شده به وسیله مشاور را تحمل کنند و از این اشتباهات در جهت ارتقای درک،تجربه و شناخت واقعیتهای تغییرات سازمان کارفرما سود جویند."