Skip to main content
فهرست مقالات

فرهنگ‌سازی در اجتماعات مجازی - مطالعه موردی پدیده Orkut

نویسنده:

(4 صفحه - از 68 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،مجازی ،اینترنت ،اورکات ،فرهنگ ،اجتماعات مجازی ،سرزمین ،کاربران ،اعضاء پایگاه به اطلاعات شخصی ،اعضاء ،شخصیت ،عضویت ،دنیای مجازی ،نمایش ،اطلاعات دوست عضو ،سرزمین مجازی اورکات ،دنیای مجازی اورکات ،علاقه ،کاربران اینترنتی ،ارائه اطلاعات ،واقعی ،سرزمینی مجازی به‌نام اورکات ،چهره ،تصویر ،نظریه‌پردازان دنیای مجازی ،سرزمین مجازی ،زمینه شبکه‌های اجتماعی مجازی ،سرزمین اورکات ،اطلاعات افراد ،چهره مجازی افراد

خلاصه ماشینی:

"عضویتی هیجانی و غیر قابل پیش‌بینیدر ابتدا سه نوع فرم برای سه نوع شخصیت اجتماعی شما به ترتیب یکی پس از دیگری و هر کدام با ده‌ها سؤال اختصاصی به شما ارائه می‌شود که پاسخ‌گویی به هیچ‌یک اجباری نیست و در صورت پاسخ نیز این امکان در اختیارتان قرار می‌گیرد که این اطلاعات را فقط برای خود محفوظ نگاه دارید و کسی از آنها آگاهی نیابد یا فقط یکی از دوستانتان که شما مشخص می‌کنید، آنها را ببیند و یا همه دوستان شما حق رؤیت آن را داشته باشند و اگر تمایل داشتید، همه اعضاء پایگاه به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا میکنند. اورکات، الگوی فرهنگ واحد جهانی بحسابآنچه هم‌اکنون با گذشت دوران کوتاهی از ظهور این ابتکار روشن شده، استقبال چشمگیر کاربران اینترنتی -آنهم به صورت عضویت با نام و عناوین واقعی- است و با توجه به نیاز کاربران اینترنتی به چنین نظامی شاید بتوان ادعا نمود که این سرزمین مجازی تاکنون در صدور شناسنامه‌های فردی یا پروانه‌های کار برای اعضاء خود موفق بوده است که این خود به نوعی اولین قدم برای هویت‌بخشی و فرهنگ‌سازی به حساب میآید؛ فرم‌هایی که همانند کارنامک (Resume) برای هر فرد به شمار میرود و شناسنامه اجتماعی صنفی و یا تخصصی هر نفر می‌باشد؛ دنیایی فراتر از دنیای واقعی که در آن هر فرد می‌تواند به تعداد دلخواه خود شخصیت داشته باشد و حتی در شمایل‌هایی که هرگز در دنیای واقعی توان ارائه آن را ندارد، بروز و ظهور پیدا کند."

صفحه:
از 68 تا 71