Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت و ارزشیابی کیفی و کمی مدرسان مدارس کتابداری در چین

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : مدرسان، چین، مدرسان مدارس کتاب‌داری در چین، کتاب‌داری، مدارس کتاب‌داری، مدیران، آموزش، دانشجویان، مربی، علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، دانشگاه، تدریس، تربیت، کمی مدرسان مدارس، استاد، مدرسان کتاب‌داری، علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی چین، کارشناسی‌ارشد، مدارس کتاب‌داری چین، درسهای کتاب‌داری، گروههای آموزش کتاب‌داری، گروه علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، فارغ‌التحصیلان مدارس کتاب‌داری دانشگاه، کار، گروههای آموزشی علوم کتاب‌داری، گروههای آموزش کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، دانشجویان علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، کلاس، مدیر مدرسه کتاب‌داری، مدارس کتاب‌داری به دانشجویان دروس

خلاصه ماشینی: "اغلب گروههای آموزشی مدرسان خود را برای تازه کردن اطلاعاتشان، به دانشگاههای ووهان و بی‌جینگ یا دانشگاه عادی چین شرقی می‌فرستند تا دوره‌های پیشرفته‌ای را بگذارنند و عموما مدرسان جوان را به شرکت در دوره‌های پیشرفته‌ای را کتابداری به صورت آموزش حین خدمت یا با ترک موقت سمت، تشویق می‌کنند، به این شکل است که آموزش مداوم در بسیاری گروههای آموزشی ریشه دوانده است. اما اگر کتابداری با درجه کارشناسی در دانشگاه شروع به کار کند چهار سال بعد مربی می‌شود و طی این سالها در آمدش بیش از یک دانشجوی کارشناسی ارشد است که فقط از بورس استفاده می‌کند. استاد شدن بیشتر به سنوات خدمت و موقعیت اجتماعی فرد بستگی دارد تا به استعداد و تدریس و کارهای پژوهشی او، مگر آنکه شخص در کارش خیلی برجسته، یا از شهرت زیادی برخوردار باشد، به طور کلی کسانی که عمری از آنهاگذشته موقعیت اجتماعی والاتری دارند و بنا بر این در عمل ارتقا به مقام استادی به سنوات خدمت بستگی پیدا می‌کند. در پایان هر نیمسال مدرس باید گزارش کند که چند مقاله منتشر کرده است و گروه این تعداد را به دانشگاه گزارش می‌کند-و هر چه بیشتر، بهتر. در حال حاضر بسیاری از مدارس کتابداری به مدرسان خود کمک می‌کنند که تحصیلشان را ادامه دهند و با کم کردن از میزان کار موظف آنها، ایشان را تشویق به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد می‌کنند. از آنجا که دانشجویان علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی و در حال حاضر دوره‌هایی را نمی‌گذرانند که به آنها کمک کند به مدرس کتابداری تبدیل شوند، لازم است مدارس کتابداری خود چند درس تربیتی، مانند آموزش و پرورش و روان‌شناسی در برنامه بگنجانند که به امر تربیت دانشجویان برای مربی شدن مدد رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.