Skip to main content
فهرست مقالات

جایگاه کتابخانه های آموزشگاهی در نظام جدید آموزش و پرورش

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه‌های آموزشگاهی ،کتابخانه‌های آموزشگاهی در نظام ،کلیات نظام جدید آموزش‌وپرورش ،آموزشگاهی ،آموزش و پرورش ،آموزش‌وپرورش ،نظام آموزشی ،نظام جدید آموزش‌وپرورش ،تعلیم و تربیت ،کتابخانه‌های آموزشگاهی در طرح ،نظام آموزش ،نظام جدید ،طرح کلیات نظام جدید ،کتابخانه‌های مدارس ،کتابخانه‌های آموزشگاهی نقش ،استفاده از کتابخانه ،طرح کلیات ،وجود کتابخانه‌های آموزشگاهی ،نقش معلم ،برنامه‌های آموزشی ،طرح کلیات نظام ،نظام آموزش‌وپرورش ،معلم و کتابهای درسی ،پرورش دانش‌آموزان ،کتابهای درسی ،جدید ،جدید آموزش ،توجه به تعلیم ،فعالیتهای آموزشی ،برنامه‌های آموزشی و پرورشی

:به دلیل نارسایی در نظام آموزشی فعلی کشور،کتابخانه‌های‌ آموزشگاهی جایگاه درخوری نداشته و غالبا به عنوان یک پدیده جنبی‌ نگریسته می‌شوند.انتظار می‌رود با تدوین و اجرای طرح جدید، کتابخانه‌های آموزشگاهی نقش واقعی خود را بازیافته و در روند آموزش و پرورش دانش‌آموزان سهم به‌سزا ایفا کنند.برای سنجش این انتظار«طرح‌ کلیات نظام جدید آموزش‌وپرورش»مورد نقد و بررسی قرار گرفته و این‌ نتیجه حاصل شده است که در طرح جدید اصولی وجود دارد که برای تحقیق‌ یافتن آنها حضور کتابخانه‌های آموزشگاهی امری ضروری به نظر می‌رسد. این اصول عبارتند از توجه به امر تحقیق،توجه به تعلیم و تربیت مستمر، روش تدریس و نقش معلم و کتابهای درسی.با این حال در طرح نشانه‌ای دال‌ بر توجه اصولی و علمی به این کتابخانه‌ها به چشم نمی‌خورد و نکات اندکی‌ که در این رابطه ذکر شده است متضمن نگرشی دقیق و همه‌جانبه نمی‌باشد. از طرفی برای بیان بعضی از وطایفی که قاعدتا بر عهده یک کتابخانه‌های‌ آموزشگاهی می‌تواند باشد،واژه‌ها و عبارتهای مبهم و نارسایی ذکر گردیده‌ است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.