Skip to main content
فهرست مقالات

منابع کتابخانه های دانشگاههای علوم پزشکی و مقایسه آن با افزایش تعداد دانشجویان

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ،پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ،دانشجویان مشغول به تحصیل ،علوم پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی ،دانشکده پزشکی ،کتابخانه‌های دانشکده‌های پزشکی دانشگاههای علوم ،تحصیل رشته پزشکی ،تعداد دانشجویان ،کتابخانه‌های مورد مطالعه ،تعداد دانشجویان مشغول ،رشته پزشکی ،منابع کتابخانه‌های مورد مطالعه ،کتابخانه‌های دانشگاه ،کتابخانه‌های دانشگاهی ،آموزش پزشکی ،افزایش تعداد دانشجویان ،روند توسعه منابع کتابخانه‌ای ،استانداردهای انجمن کتابخانه‌های پژوهشی ،کتابخانه‌های پژوهشی و دانشگاهی ،کتابخانه‌ای مجهز به منابع ،دانشکده‌های علوم پزشکی ،مجموعه کتابخانه‌ها ،کتابخانه‌ای با روند ،کتابخانه‌ای و تعداد دانشجویان ،استانداردهای کتابخانه‌های دانشگاهی ،کتابخانه مربوط به دانشکده ،دانشگاههای علوم پزشکی کشور ،منابع کتابخانه‌ای ،دانشجویان رشته پزشکی

یکی از مهمترین عواملی که در موفقیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در انجام رسالت فرهنگی و اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، داشتن کتابخانه‌ای مجهز به منابع روزآمد و وسایل و تجهیزاتی است که بتواند نیازهای مراجعان خود را به راحتی برآورده نماید و محلی برای پرورش استعدادها در زمینه آموزش و پژوهش باشد.هدف این پژوهش مقایسه روند توسعه منابع کتابخانه‌ای با روند تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور طی سالهای 1365 لغایت 1371 می‌باشد.با این فرضیه که بین روند توسعه منابع کتابخانه‌ای و تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل رشته پزشکی رابطه معنی‌داری وجود دارد، بعد از گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه از 38 کتابخانه مورد مطالعه(جامعه پژوهش)و با استفاده از روش پیمایشی نتایج حاصل از این بررسی تجزیه و تحلیل گردید و فرضیه پژوهش رد شد.در مرحله بعد وضعیت موجود منابع کتابخانه‌های مورد مطالعه با استانداردهای انجمن کتابخانه‌های پژوهشی و دانشگاهی‌ LRCA مقایسه گردید و بر اساس ضوابط موجود در استانداردهای مذکور جهت درجه‌بندی کتابخانه‌های مورد مطالعه، تنها کتابخانه مربوط به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با احراز 55 درصد از منابع درحد استاندارد، جزو کتابخانه‌های درجه 4 شناخته شد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.