Skip to main content
فهرست مقالات

پشتیبانی از خدمات مرجع در مرکز اطلاع رسانی و خدمات علمی جهاد

گزارشگر:

ISC (11 صفحه - از 132 تا 142)

کلید واژه های ماشینی : پایگاه‌های اطلاعاتی، مرکز اطلاع‌رسانی و خدمات علمی، خدمات مرجع در مرکز اطلاع‌رسانی، پشتیبانی از خدمات مرجع، منابع اطلاعاتی، شناسایی منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی، متن کامل منابع اطلاعاتی، خدمات علمی جهاد، پایگاه‌های اطلاعاتی موجود، پایگاه‌های اطلاعاتی متن کامل

خلاصه ماشینی:

"برای مثال‌ قبل از اشتراک اولیه پاسخ‌گویی به این سئوالات ممکن است از بسیاری از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آورد: -آیا اشتراک در خرید پایگاه‌های اطلاعاتی با موسسات دیگر راهگشا نیست؟ -آیا استفاده از خدمات دیگر مراکز موجود در کشور به صرفه نیست؟ -آیا در مواردی که تعداد مراجعه به پایگاه اطلاعاتی زیاد نیست استفاده از نظام‌های پیوسته‌ بهتر نیست؟ -آیا تصمیم‌گیری نهایی خرید پایگاه اطلاعاتی است و این تصمیم‌گیری بنابر ضرورت‌ سازمانی است یا صرفا توان مالی و انگیزه‌هایی شخصی عامل خرید آن شده است؟ آیا تصمیم بر ادامه اشتراک و دلایل توجیهی و امکان مالی آن در سال‌های آتی نیز وجود دارد؟ در پایان باید به این واقعیت بسیار مهم توجه داشت که بررسی هزینه-کارایی و هزینه- منفعت خرید محصولی خاص است که توجیه‌کننده تهیه آن است و صرفا توان مالی موسسه‌ مربوطه نباید عامل اصلی تلقی شود. انتخاب مجلات در سه سال اخیر بدین صورت بود که عناوین مورد نیاز توسط مراکز تحقیقاتی به مرکز اطلاع‌رسانی ارسال می‌شد و مرکز پس از بررسی درخواست‌ها و حذف عناوین مشترک و با توجه به میزان بودجه اقدام به خرید مجلات‌ از طریق کارگزاران کرده است. ب)ارائه خدمات از آن‌جایی که تهیه مجلات غیر فارسی در مرکز اطلاع‌رسانی به صورت متمرکز انجام می‌گیرد و مراکز تحقیقاتی نیز در نقاطی بسیار دور از مرکز قرار دارند همواره تلاش مرکز بر این بوده است‌ که با ارسال سریع و به موقع مندرجات مجلات از یک طرف به نحوی خدمتی مرجع را انجام داده باشند و از طرف دیگر با دریافت تقاضای متن کامل مقالات،خدمات تحویل مدرک‌ نیز داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.