Skip to main content
فهرست مقالات

سیاست ها و برنامه های نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1357-1377 ش/ 1979 – 1999 م)

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 15 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطبوعات، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نشر وزارت فرهنگ و ارشاد، فرهنگ، کتاب، سیاسی، جمهوری اسلامی ایران، نشر، برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ، انتشار نشریات کتاب هفته، معاونت، برنامه‌های نشر وزارت فرهنگ، ایران، هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، هفته، ایجاد شبکهء اطلاع‌رسانی خانهء کتاب، نمایشگاه استانی هفته کتاب، اطلاع‌رسانی، برگزاری مراسم جایزه کتاب سال، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جایزه بین‌المللی کتاب سال، نمایشگاه بین‌المللی کتاب، معاونت در ایجاد نمایشگاه، تخصصی، ارشاد اسلامی در طول، روزنامه، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد، جشنوارهء مطبوعات، ارشاد اسلامی قانون الزام ناشران

سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال‌های 1357-1377 و مقایسهء آمار تولید کتاب و نشریه در سال 76 نسبت به سال 56 و فعالیت‌های این معاونت در ایجاد نمایشگاه سالانه بین‌المللی کتاب،نمایشگاه استانی هفته کتاب، جشنوارهء مطبوعات،برگزاری مراسم جایزه کتاب سال،جایزه بین‌المللی کتاب سال جمهوری‌ اسلامی ایران،تأسیس دفتر نشر میراث مکتوب،ایجاد شبکهء اطلاع‌رسانی خانهء کتاب،انتشار نشریات کتاب هفته،کتاب ماه(در 7 موضوع تخصصی)و...از جمله مطالب این گزارش است.

خلاصه ماشینی: "سیاست‌ها و برنامه های نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ (1357-1377 ش/1979-1999) (سخنرانی در دانشگاه مطالعات خارجی ژاپن،7 مارس 1999) محمد حسن رجبی‌1 چکیده:سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال‌های 1357-1377 و مقایسهء آمار تولید کتاب و نشریه در سال 76 نسبت به سال 56 و فعالیت‌های این معاونت در ایجاد نمایشگاه سالانه بین‌المللی کتاب،نمایشگاه استانی هفته کتاب، جشنوارهء مطبوعات،برگزاری مراسم جایزه کتاب سال،جایزه بین‌المللی کتاب سال جمهوری‌ اسلامی ایران،تأسیس دفتر نشر میراث مکتوب،ایجاد شبکهء اطلاع‌رسانی خانهء کتاب،انتشار نشریات کتاب هفته،کتاب ماه(در 7 موضوع تخصصی)و... نگاهی به برنامه‌های دولت در جهت توسعهء صنعت نشر ایران مهمترین سیاست‌های دولت در خصوص توسعهء صنعت نشر در برنامهء پنج ساله اول‌ (72-1368)و برنامهء دوم(78-1372)توسعهء اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جمهوری‌ اسلامی ایران بدین شرح است: برنامه اول -ارتقای کیفیت و بهبود محتوای مطبوعات کشور و افزایش توان فرهنگی هرکدام،و حمایت از نشریات فرهنگی و علمی محلی؛ -آموزش و تربیت نیروی انسانی موردنیاز مطبوعات،تاسیس مراکز آموزشی لازم و حمایت از پژوهش‌های مربوط به امور مطبوعاتی؛ -ایجاد رایزنی‌ها و وابستگی‌های مطبوعاتی و کانون‌های تبلیغاتی مستقل در خارج از کشور؛ -ایجاد هماهنگی مطبوعاتی میان نهادهای مختلف دولتی و افزایش ارتباط میان مسئولان‌ اجرایی و مردم؛ -گسترش پوشش مطبوعاتی خبری و بهبود نشریات فرهنگی و علمی در جهت اعتلای‌ آگاهی‌های عمومی و تحکیم پیوندهای اسلامی و ملی؛ -بهبود نظام تولید و توزیع روزنامه،مجله،و کیفیت مطالب آنها؛ برنامه دوم -ترویج و اعتلای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و توسعه کمی و کیفی کتب مطلوب برای‌ کتابخانه‌های عمومی و ایجاد زمینه برای اقشار مختلف به جهت دست یافتن به فرهنگ مکتوب‌ به‌ویژه میان کودکان و نوجوانان؛ -افزایش رشد کمی و کیفی مطبوعات در عرصهء ملی و بین‌المللی؛ -تسهیل در صدور مجوز چاپ و انتشار مطبوعات."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.