Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان رضایت کاربران خدمات اطلاع رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات

نویسنده:

ISC (15 صفحه - از 7 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک، اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری، خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات، رضایت کاربران خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت، کاربران خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز، میزان رضایت کاربران خدمات اطلاع‌رسانی، اطلاعات، استفاده‌کنندگان خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز، بررسی میزان رضایت کاربران خدمات، بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک

هرنظام اطلاع‌رسانی با هدف راضی کردن استفاده‌کنندگان خود به وجود می‌آید و تمامی فعالیت‌ها،اعم‌از خدمات،دستاورها،و مجموعهء عملکردها در جهت رسیدن به این‌ هدف قرار دارد.در این پژوهش رضایت استفاده‌کنندگان خدمات اطلاع‌رسانی اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات مورد بررسی قرار گرفته است.از آنجاکه عوامل بسیاری در رضایت استفاده‌کنندگان بخش اینترنت تأثیر دارند،متغیرهایی از جهات مختلف مورد شناسایی، مطالعه،و تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا نیل به این هدف مقدور گردد.در این پژوهش که به روش‌ پیمایشی-توصیفی انجام شده،اطلاعات موردنیاز پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه میان افراد جامعهء نمونه گردآوری شده و براساس محاسبات آماری مورد پردازش قرار گرفته است.نتایج‌ تحقیق نشان می‌دهد که در مجموع 91 درصد افراد جامعه از خدماتی که در بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات ارائه می‌شود بسیار راضی بوده‌اند.همچنین تعدادی از این‌ افراد نظرات و پیشنهادهایی را عنوان کرده‌اند که توجه به آنها می‌تواند در ارائه بهتر و مؤثرتر خدمات این بخش سودمند واقع شود.

خلاصه ماشینی:

"نوع پیشنهاد و نظریه فراوانی درصد - آموزش چگونگی استفاده از شبکه اینترنت و منابع اطلاعاتی آن - برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و مستمر - تهیه جزوات ، مطالب آموزشی و راهنماهای استفاده از شبکه 30 32/9 - اختصاص محیط و فضایی وسیع و روشن تر به سایت site - افزایش تعداد پایانه ها - افزایش حجم دیسکت سخت و فضای حافظه ای کاربران - افزایش سرعت خط - امکان اتصال به شبکه به صورت شماره گیری - تجهیز پایانه های مرکز به نرم افزار های پیشرفته و امکانات چند رسانه ای - اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از استفتده های غیر مجاز - ایجاد نشری ای توسط مرکز بر روی وب ( WWW ) 89 97/8 - ایجاد تسهیلاتی در ارتباط با واگذاری حساب ( account ) به تمامی افراد و به عبارتی عدم انتخاب کاربران از قشری خاص - تعدیل یا کاهش هزینه - افزایش ساعات کار با اینترنت (خارج از ساعات اداری و روزهای تعطیل) - توجه و عنایت بیشتر به کاربران و نظارت بر اداره ارائه خدمات به آنان 45 49/4 پیشنهادات باتوجه به نتایج و یافته‌های پژوهش،می‌توان به منظور رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت و بهره‌گیری بیشتر از توان و کارآیی این نظام جدید اطلاع‌رسانی و نیز ارائه خدمات بهتر در بخش اینترنت مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات پیشنهادهای زیر را مطرح کرد: -بر مبنای یافته‌های پژوهش،اغلب افراد جامعهء استفاده‌کننده از خدمات بخش اینترنت،در مورد استفاده صحیح از این بخش،آموزشی ندیده و با مشکل مواجه‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.