Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از خدمات کتابخانه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

نویسنده:

ISC (11 صفحه - از 65 تا 75)

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه، خدمات کتابخانه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه، رضایت مراجعه‌کنندگان از خدمات کتابخانه، رضایت، کتابخانه موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، میزان رضایت مراجعه‌کنندگان از خدمات، کتاب‌ها، خدمات کتابخانهء مؤسسهء ژئوفیزیک دانشگاه، کتابخانهء مؤسسهء ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مراجعه‌کنندگان، اطلاعات، ژئوفیزیک دانشگاه تهران مورد بررسی، بررسی میزان رضایت، خدمات کتابخانه، خدمات کتابخانهء مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه، دلایل مراجعه استفاده‌کنندگان به کتابخانه، کتابخانهء مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بررسی خدمات کتابخانهء مؤسسه ژئوفیزیک، روزآمد بودن، روزآمد بودن مجموعه، پژوهش، منابع اطلاعاتی، رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه، کتابخانه مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، دانشجویان، پاسخگویان، میزان رضایت مراجعان از خدمات، دلایل نارضایتی مراجعان از خدمات، پیشنهادهای مراجعه‌کنندگان میزان رضایت

در مقالهء حاضر خدمات کتابخانهء مؤسسهء ژئوفیزیک دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفته‌ است.در این پژوهش،جنبه‌های مختلف خدمات کتابخانه از جمله غنی و روزآمد بودن مجموعه، دسترسی به منابع موردنیاز،توان و تمایل کتابداران در پاسخ‌گویی به سوالات مراجعه‌کنندگان،قوانین‌ و مقرارت کتابخانه،دلایل مراجعه استفاده‌کنندگان به کتابخانه،و مهمترین دلایل نارضایتی مراجعان از خدمات این کتابخانه بررسی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

خلاصه ماشینی: "در این پژوهش،جنبه‌های مختلف خدمات کتابخانه از جمله غنی و روزآمد بودن مجموعه، دسترسی به منابع موردنیاز،توان و تمایل کتابداران در پاسخ‌گویی به سوالات مراجعه‌کنندگان،قوانین‌ و مقرارت کتابخانه،دلایل مراجعه استفاده‌کنندگان به کتابخانه،و مهمترین دلایل نارضایتی مراجعان از خدمات این کتابخانه بررسی شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. دلایل استفادهء مراجعان از کتابخانهء مذکور و اینکه آیا کتابداران تا چه اندازه توان پاسخگویی‌ به نیازهای مراجعه‌کنندگان را دارند؟و همچنین مهمترین دلایل نارضایتی مراجعه‌کنندگان در مورد خدمات کتابخانه چیست؟قوانین و مقررات کتابخانه تا چه میزان رضایت‌بخش است؟ دسترسی به منابع موردنیاز تا چه اندازه رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود؟روزآمد بودن نشریات‌ تا چه حد مورد رضایت واقع شده است؟آیا کتابخانه دارای مجموعهء غنی است؟و همچنین‌ امکانات فیزیکی تا چه اندازه مورد رضایت بوده است؟ملاک اصلی در ارزیابی نظرات‌ مراجعه‌کنندگانی است که به پرسشنامه پاسخ داده‌اند و نظرات آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. طبق یافته‌های به‌دست‌آمده تنها 2 نفر(63/1 درصد)از پاسخگویان در مورد کفایت منابع‌ اطلاعاتی نظیر نمایه‌ها،چکیده‌ها و غیره کاملا راضی هستند و در مقابل آن بیشترین تعداد یعنی‌ 53 نفر(09/43 درصد)مراجعان تا حدودی رضایت داشتند و پس از آن 46 نفر(40/73 درصد)ناراضی،14 نفر(38/11 درصد)راضی و 8 نفر نیز(50/6 درصد)کاملا نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. توزیع فراوانی میزان رضایت افراد جامعه از کفایت مجموعه کتاب‌ها (به تصویر صفحه مراجعه شود) مطابق این جدول،در مورد کفایت مجموعهء کتاب‌ها،63 نفر که بالاترین تعداد از کل 123 نفر پاسخگو را تشکیل می‌دهد با 22/51 درصد تا حدودی رضایت خود را اعلام کرده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.