Skip to main content
فهرست مقالات

اندیشه انتقادی در جهان پیوسته

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

بهار 1379 - شماره 41 (10 صفحه - از 125 تا 134)

کلید واژه های ماشینی : انتقادی ،اندیشه انتقادی ،تفکر انتقادی ،جویندگان مستقل اطلاعات ،جست‌وجو ،طرح آموزشی ،جویندگان مستقل ،کاربران اینترنت ،فن‌آوری اطلاعات ،آموزش مهارت‌های ،جویندگان ،ابزارهای جست‌وجو ،مهارت‌های تفکر ،سواد اطلاعاتی ،تدریس مهارت‌های ،منابع پیوسته ،اطلاعات پیوسته ،ارزیابی منابع ،مستقل ،جوینده اطلاعات ،ذهنی ،مستقل اطلاعات ،حرفهء کتاب‌داری ،ابزارهای ضروری ،جست‌وجو می‌کنند ،منابع اطلاعاتی ،کسب مهارت‌های ،آموزش می‌دهیم

در عصر تحول سریع فن‌آوری اطلاعات،کتابداران پایه‌های حرفهء،خود را ارزان و متغیر می‌بینند.ارزیابی منتقدانه از نقش واقعی کتابدار،مسئولیت ما را در آموزش جویندگان مستقل‌ اطلاعات آشکار می‌سازد.کتابداران،با به کارگیری نمونه‌ای برای متخصصان یا کارآموزان،باید بر تدریس مهارت‌های اندیشه انتقادی و بیشتر بر مهارت‌های ماشینی ارزیابی منابع و تسلط بر ابزارهای جست‌وجو متمرکز شوند.طراحی دستورالعمل در محیط آموزشی مستقر،بهره‌جویی از اصول ساختگرایی و بررسی خودمدار مبتنی بر نگرش،خود به مهارت‌های شناختی و کاربردی‌ والامرتبه و یادگیری انتقال‌پذیر می‌انجامد.این مقاله توصیفی از یک طرح آموزشی برای تدریس‌ مهارت‌های تفکر درارزیابی و بررسی منابع پیوسته‌4است و نمونهء یک برنامهء آموزشی‌ محسوب می‌شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.