خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود)محمد مددپور در همۀ آثار مکتوب و شفاهی خود ازماهیت فکری غرب،که مدافع عقل خودبنیاد است،پرسش نموده است.
مددپور،هنرپدید آمده بر اساس اندیشۀ غربی را همان القائات شیطانیمیشمرد و اظهار میکرد:«در هنر جدید،هنرمند روحخویش را به شیطان فروخته است و لذا جز ندای شیطانیندایی نمیشنود؛حال چه میکل آنژ و رامبراند باشد که درصورتهای انضمامی دینی به ابداع عالم شیطانی جدیدمیپردازند و یا چون وان گوگ و گوگن که در عالمی ازهاویه رنگ،مشارکت با شیطان میکند و حقیقت ابلیسیجهان مدرن را به ظهور میآورد».
کانونتوجه مددپور زیبایی واقعی(که آدمی با حواس ظاهریخود آن را مییابد و در حقیقت تجلی زیبایی حقیقی است)(به تصویر صفحه مراجعه شود)و زیبایی مجازی(که در برابر زیبایی حقیقی قرار دارد ودروغین و فریبکارانه است)نبود،بلکه او به زیبایی حقیقیتوجه میکرد و هنر اسلامی را در فروغ آن میدید."