خلاصه ماشینی:
"با توجه به اداره این شرکتها توسط نیروی متخصص و باتجربه انتظار میرود این شرکت ها در تصمیمگیری برای خرید و فروش سهام،نسبت به سرمایه گذاران انفرادی توجه بیشتری به اطلاعات مالی داشته باشند،در این تحقیق سعی شده است با مطالعه پاسخهای دریافتی از طریق پرسشنامههای توزیعشده بین مدیران شرکتهای سرمایهگذاری و سرمایهگذاران انفرادی فعال در بورس اوراق بهادار تهران،میزان تاثیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) اطلاعات مالی و غیرمالی بر تصمیمات سرمایهگذاری آنان ارزیابی و قایسه شود.
یکی از مزیتهای اساسی شرکتهای سرمایهگذاری مدیریت حرفهای برای افراد غیرحرفهای در سرمایهگذاری می باشد یعنی با توجه به اداره این شرکتها توسط کارشناسان و مدیران متخصص و باتجربه انتظار میرود این شرکتها در هنگام تصمیمگیری برای سرمایهگذاری در اوراق بهادار شرکتهای مختلف،اطلاعات مالی آنها را بخوبی تجزیه و تحلیل کرده و از این اطلاعات بخوبی استفاده کنند درحالیکه سرمایهگذاران انفرادی به دلیل نداشتن تخصص کافی،توانایی استفاده بهینه از این اطلاعات را نداشته و بنابراین تصمیمات آنها،ممکن است بهترین تصمیم نباشد.
نتایج تحقیق نشان میدهد میانگین بدستآمده برای سوالات شماره بیست و دو،بیست و سه،بیست و چهار،سی و یک و سی و دو کمتر از سه میباشد و این به معنی رد سوالات مزبور از طرف شرکتهای سرمایهگذاری میباشد،یعنی با 95 درصد اطمینان میتوان گفت که شرکتهای سرمایهگذاری در تصمیمات سرمایه گذاری خود به توصیهها و سفارشات موسسات کارگزاری،توصیه هاو سفارشات دوستان و آشنایان،توصیهها و سفارشات روزنامهها و مجلات اقتصادی،شایعات موجود در بازار توجهی نمیکنند که بسیار منطقی به نظر میرسد،چون همانطور که قبلا گفته شد این شرکتها توسط مدیران کارآمد،متخصص و حرفهای اداره میشوند،که توانایی تجزیه و تحلیل بالایی داشته و به اوضاع بازار مسلط هستند،و از آنان انتظار نمیرود که شایعات یا توصیههای دیگران را در تصمیمگیریهای خود دخالت دهند."