Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان رضایت دانشجویان از خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد خوزستان

نویسنده:

علمی-ترویجی (21 صفحه - از 38 تا 58)

کلیدواژه ها : دانشجویان ،رضایت‌مندی ،خوزستان ،کتابخانه‌های دانشگاه آزاد

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه ،اطلاعات ،رضایت ،کتاب‌ها ،دانشجویان ،میزان رضایت دانشجویان از خدمات ،کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ،میزان رضایت ،خدمات کتابخانه‌های دانشگاه آزاد خوزستان ،بررسی میزان رضایت دانشجویان ،دانشگاه ،خدمات ،کتابداران ،مراجعه‌کنندگان ،دانشجویان عضو کتابخانه‌های دانشگاه آزاد ،پژوهش ،هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان ،میزان رضایت دانشجویان کتابخانه‌های دانشگاه ،رضایت دانشجویان کتابخانه‌های دانشگاه آزاد ،بیشترین ،پرسشنامه ،هدف کتابخانه‌های دانشگاهی از گردآوری ،بررسی استفاده‌کنندگان کتابخانه مرکز تحقیقات ،کتابخانه بیشترین میزان رضایت ،بررسی میزان رضایت استفاده‌کننده ،خدمات مرجع کتابخانه مرکزی دانشگاه ،بررسی خدمات مرجع کتابخانه مرکزی ،منطقهء ،میزان رضایت استفاده‌کنندگان ،تحقیق خدمات کتابخانه‌های دانشگاهی دانشگاه

هدف کتابخانه‌های دانشگاهی از گردآوری و سازماندهی منابع ارائهء خدمات به‌ مراجعه کننده است.یکی از عوامل مهم ارزیابی کتابخانه‌های دانشگاهی،میزان رضایت‌ مراجعه کنندگان آنهاست.پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان از خدمات‌ کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی منطقهء 6 که شامل واحدهای آبادان،خرمشهر،امیدیه،اهواز، ایذه،بهبهان،دزفول،رامهرمز،شوشتر،ماهشهر،مسجد سلیمان،و تحصیلات تکمیلی واحد منطقهء 6 است،انجان شده است.جامعهء آماری شامل 929,15 نفر دانشجویان عضو کتابخانه‌های‌ دانشگاه آزاد اسلامی منطقهء 6 است.نوع پژوهش توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات،پرسشنامه‌ بوده که میان افراد جامعه بر مبنای نمونه‌گیری تصادفی منظم توزیع شد.یافته‌های پژوهش نشان‌ داد که دانشجویان مقطع کارشناسی بیشترین تعداد اعضا را به خود اختصاص داده‌اند.بیشترین‌ اعضا به گروه سنی 18-24 سال تعلق دارند.در پایان پیشنهادهایی باتوجه به نتایج به دست آمده‌ از پژوهش ارائه شده است.

خلاصه ماشینی:

"کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی،واحد مسجد سلیمان کتابخانه‌های پیوسته به امید یافتن پاسخ‌های سریع و صحیح به کتابخانه مراجعه می‌کنند اما اغلب‌ دستیابی مراجعه کننده به منابع مورد جست‌وجو،نشان دهندهء میزان کارایی این مراکز است. بنابراین لازم است در فواصل زمانی مختلف اقدام به بررسی میزان رضایت استفاده کنندگان شود خدمات کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در منطقهء 6 انجام نگرفته است و تحقیق حاضر 1. تعیین میزان رضایت دانشجویان کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی منطقهء 6 از خدمات‌ 1. میزان رضایت دانشجویان از خدمات کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی منطقهء 6 در چه‌ پاسخ مثبت است کدام کتابخانه بیشترین میزان رضایت را در استفاده کنندگان ایجاد کرده است؟ هدف از این تحقیق بررسی میزان استفاده از کتابخانهء"مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن‌" با 9/14 درصد کمترین میزان رضایت را به خود اختصاص داده است و از این نظر در مراحل‌ از نتایج حاصل از جدول فوق این است که با استفاده از آزمون f و با احتمال 99 درصد تفاوت‌ درصد)رضایت از خدمات کتابخانه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با 4/24 درصد و را جلب کرده است(59 درصد)،و در مورد میزان رضایت دانشجویان از نظم کتاب‌ها در قفسه‌ سریع به اطلاعات برای مراجعه کنندگان بیشتر خواهد بود و بهتر است کتابخانه‌های دانشگاه آزاد مراجعه کنندگان با خدمات کتابخانه‌ها و آموزش نحوهء استفاده از منابع اهمیت داده شود؛ 9. 4. تحقیقی نیز پیرامون میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات مرجع در کتابخانه‌های‌ بررسی رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران. South African Journal of Library and Information Science,Vol. 60,1(June):PP "

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.