Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباطات از راه دور و زیر بنای فناوری اطلاعات در اطلاع رسانی الکترونیکی

نویسنده:

مترجم:

علمی-ترویجی (12 صفحه - از 138 تا 149)

کلیدواژه ها : ارتباطات دوربرد ،زیربنای فناوری اطلاعات ،اطلاع‌رسانی الکترونیکی

کلید واژه های ماشینی : اعضای هیئت علمی ،مرکز رایانه ،اعضای هیئت علمی دانشگاه ،فناوری اطلاعات ،کارکنان مرکز رایانه ،کارکنان کتابخانه ،کتابخانه و مرکز رایانه ،مراکز رایانه ،استفاده از فناوری ،رایانه‌ای ،فناوری جدید ،متخصصان فناوری ،مراکز رایانه بخواهند ،مراکز رایانه‌ای ،کتابخانه و مرکز ،جدید ،کارکنان پشتیبانی ،پشتیبانی شبکه ،کارگاه‌های آموزشی ،گروه‌های پشتیبانی ،مدیریت شبکه ،کتابداران می‌توانند ،محیط یادگیری ،زمینه‌های فناوری ،توسعه دهند ،ساختارهای پشتیبانی ،آموزش و یادگیری ،جدید یادگیری ،ارائه خدمات ،به‌کارگیری فناوری

با توجه به اینکه کتابخانه‌ها به منظور اشاعه و بازیابی اطلاعات به تدریج به وسایل الکترونیکی مجهز می‌شوند، کارکنان کتابخانه باید روابط میان ارتباطات از راه دور و سازمان‌های فناوری اطلاعات را توسعه دهند.در این مقاله روش‌های مختلف این‌گونه روابط و تغییر نقش‌های کارکنان کتابخانه بررسی شده است.

خلاصه ماشینی:

"آنها می‌توانند به خیابان‌های شهر رفته و دو برابر مقدار فعلی پول به‌دست آورند(مقوله‌ای کارکنان مرکز رایانه همیشه آن را مطرح می‌کنند ولی هرگز اعتبار آن را نیازموده‌اند)، در عوض آنها برای زمانی طولانی و سخت با مزدی ناچیز کار می‌کنند تا اعضای هیئت علمی دانشگاه بتوانند فقط با چندین ساعت کار در هفته با سهولت به آنچه می‌خواند، دست یابند. چه کسی در مزایده تهیه خدمات پشتیبانی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه که می‌خواهد فناوری را در برنامه تحصیلی بگنجاند، برنده می‌شود؟در حالی که مرکز رایانه، سازمان مرکزی و قوی خود را تعدیل می‌کند و آن را به یک سازمان کاملا توزیعی پشتیبانی تبدیل می‌نماید، کتابخانه نقش خود را به عنوان یک مرکز مطالعاتی گسترش می‌دهد. برای هیچ‌کدام از ساختارهای مذکور این تضمین وجود ندارد که امور رایانه‌ای و فناوری اطلاعات به‌خوبی تحت کنترل قرار گیرند و یا اداره شوند و یا اینکه مرکز رایانه و کتابخانه بتوانند به‌خوبی با هم کار کنند و یا اینکه فناوری‌های جدید بتوانند منابع مؤسسه را گسترش دهند. از طرف دیگر با توجه به اینکه رایانه رومیزی، امکان استفاده برای کاربر عمومی را فراهم کرده، برای کارکنان کتابخانه نیز نوعی تخصص و اعتماد به وجود آورده است که آنها را در ارتباط با برنامه‌ریزی فناوری و توسعه ساختارهای پشتیبانی در منزل، هرچه بیشتر به سوی مشاوره با خود سوق می‌دهد. در TSIWT کارکنان کتابخانه و به خصوص متخصصان نظام کتابخانه‌ای برای توسعه مواد چند رسانه‌ای به نحوی با اعضای هیئت علمی به طور انفرادی کار می‌کنند که آنها بتوانند از مواد مذکور در کلاس‌های درس خود استفاده نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.