Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی مقایسه میزان آگاهی دانشجویان از شیوه های مطالعه

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (9 صفحه - از 36 تا 44)

کلیدواژه ها : دانشجویان ،شیوه‌های مطالعه

کلید واژه های ماشینی : میزان آگاهی دانشجویان، آگاهی دانشجویان از شیوه‌های مطالعه، خواندن، شیوه خواندن اجمالی، مقایسه میزان آگاهی دانشجویان، شیوه، تندخوانی، آگاهی دانشجویان از شیوه‌های خواندن، توزیع نمرات میزان آگاهی دانشجویان، مطالعه، تحقیق میزان آگاهی دانشجویان، شیوه‌های مطالعه، خصوص شیوه خواندن اجمالی، میزان آگاهی دانشجویان نسبت، نمرات، میان میزان آگاهی دانشجویان، انتقادی، پژوهش، شیوه‌های مطالعه دانشجویان دانشگاه‌ست، روش خواندن اجمالی، خصوص روش خواندن اجمالی تفاوت، مطالعه و شیوه‌های مطالعه دانشجویان، رشته تحصیلی دانشجویان ارزیابی‌شده، پیشرفت، دانشجویان نسبت به شیوه‌های مطالعه، میزان آگاهی دانشجویان رشته تحصیلی، تفاوت معناداری میان میزان آگاهی، خصوص شیوه خواندن انتقادی، حسب جنسیت و رشته‌های تحصیلی، دانش‌آموزان

مطالعه از عوامل توسعه و پیشرفت ملل است و یکی از عوامل عمده در پیشرفت پژوهش و نظام‌های آموزشی توجه به زمینه مطالعه و شیوه‌های مطالعه دانشجویان دانشگاه‌ست.در این تحقیق میزان آگاهی دانشجویان از شیوه‌های خواندن اجمالی، تندخوانی، عبارت‌خوانی، دقیق خواندن، تجسی و انتقادی بررسی شده و این میزان آگاهی بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی دانشجویان ارزیابی شده است.روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری آن همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات است.نتایج کلی تحقیق آشکار کرد که میزان آگاهی دانشجویان نسبت به شیوه‌های مطالعه ضعیف است و فقدان آگاهی این قشر نسبت به دانش خواندن از عوامل مؤثر در افت تحصیلی در نظام آموزشی تصور می‌شود.

خلاصه ماشینی: "نتایج کلی تحقیق آشکار کرد که میزان آگاهی دانشجویان نسبت به شیوه‌های مطالعه ضعیف است و فقدان آگاهی این قشر نسبت به دانش خواندن از عوامل مؤثر در افت تحصیلی در نظام آموزشی تصور می‌شود. سؤالات پژوهشسؤالات اصلی پژوهش درباره شیوه‌های خواندن است و آنها را در یک سؤال کلی چنین می‌توان مطرح کرد:-آیا دانشجویان از شیوه‌های خواندن اجمالی 1 ، تندخوانی 2 ، عبارت‌خوانی 3 ، دقیق خواندن 4 ، تجسسی 5 و انتقادی 6 آگاهی دارند؟سؤالات فرعی تحقیق بر اساس شیوه‌های مختلف خواندن مبتنی بر میزان آگاهی دانشجویان بر حسب جسنسیت و رشته تحصیلی طرح‌ریزی شده و در مجموع دوازده سؤال است که در دو سؤال کلی زیر جمع‌بندی می‌شود:1. همچنین یافته‌های تحقیق مشخص می‌کند که تفاوت معناداری میان میزان آگاهی دانشجویان برحسب جنسیت و رشته‌های تحصیلی مختلف نسبت به روش عبارت‌خوانی وجود ندارد و همه دانشجویان باید در این‌باره آگاهی کسب کنند و برای تسلط بر این شیوه، تمرین و ممارست نمایند. یافته‌ها نشان داد که میان میزان آگاهی دانشجویان بر حسب جنسیت و رشته‌های تحصیلی مختلف درباره روش مطالعه دقیق خواندن، تفاوت معناداری وجود ندارد و تقریبا آگاهی زنان و مردان در این زمینه نسبت به هم یکسان است. همچنین یافته‌های تحقیق آشکار کرد میان میزان آگاهی دانشجویان بر حسب جنسیت و رشته‌های تحصیلی مختلف نسبت به روش مطالعه تجسسیشواهد موجود در این پژوهش نشان داد که دانشجویان از مطالعه به روش انتقادی آگاهی چندانی ندارند و محتاج اطلاعات بیشتری در این زمینه هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.