Skip to main content
فهرست مقالات

توسعه آموزش کتابداری در استرالیا: عوامل تغییر

نویسنده: ؛

تابستان 1382 - شماره 54 علمی-ترویجی (11 صفحه - از 88 تا 98)

کلیدواژه ها : آموزش کتابداری ،استرالیا

کلید واژه های ماشینی : آموزش کتاب‌داری در استرالیا ،استرالیا ،انجمن کتابداران استرالیا ،آموزش کتاب‌داری ،مؤسسات آموزش عالی ،توسعه آموزش کتاب‌داری ،کتاب‌داری در استرالیا ،کتابداران استرالیا در سال ،آموزش عالی ،انجمن کتابداران ،آموزش کتاب‌داری در سال ،کتاب‌داری در مؤسسات آموزش ،کتابداران استرالیا ،دوره‌های کتاب‌داری در مؤسسات ،توسعه آموزش ،دانشکده‌های کتاب‌داری ،کتاب‌داری در سال ،کتاب‌داری در مؤسسات ،نیوساوت‌ولز در سال ،مؤسسه کتابداران استرالیا ،کتابخانه‌های ملی ،دانشکده‌های کتاب‌داری در مؤسسات ،نیوساوت‌ولز ،دانشگاه نیوساوت‌ولز ،مؤسسات آموزش ،عالی ،آموزش کتاب‌داری در دانشگاه‌ها ،استرالیا به نوعی آموزش ،دانشکده‌های کتاب‌داری در دانشگاه‌ها ،موقعیت حرفه‌ای کتابداران

اولین اظهار نظر درباره نیاز استرالیا به نوعی آموزش کتابداری در سال 1935 منتشر شد. انجمن کتابداران استرالیا در سال 1937 برای پایه‌گذاری آموزش کتابداری تأسیس شد.اولین دانشکده کتابداری به سبک دیویی در کتابخانه ایالتی نیوسات ولز بنا گردید.انجمن کتابداران نخستین آزمون خود را به منظور شناسایی اعضای حرفه‌ای انجمن در سال 1944 برگزار کرد.در سال‌های بعد دو دانشکده دیگر نیز در کتابخانه‌های ملی و ایالتی برپا شد.توسعه آموزش عالی در سال 1957 زمینه را برای تحصیلات دانشگاهی کتابداران فراهم نمود.دانشکده کتابداری نیوساوت ولز در سال 1960 تأسیس شد و در سال‌های بعد دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا نیز به دوره‌های قبلی اضافه شد.در سال 1968 انجمن کتابداران، فارغ التحصیلان دوره‌های کتابداری در مؤسسات آموزش عالی را نیز در زمره کتابداران حرفه‌ای شناخت.دهه 1980 آغاز توسعه کیفی آموزش کتابداری‌ست.به دلیل دگرگونی در فناوری اطلاعات آموزش کتابداری نیز تحول یافت و به سوی آموزش مدیریت اطلاعات گرایش پیدا کرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.