چکیده:
اولین اظهار نظر درباره نیاز استرالیا به نوعی آموزش کتابداری در سال 1935
منتشر شد. انجمن کتابداران استرالیا در سال 1937 برای پایهگذاری آموزش کتابداری
تأسیس شد.اولین دانشکده کتابداری به سبک دیویی در کتابخانه ایالتی نیوسات ولز بنا
گردید.انجمن کتابداران نخستین آزمون خود را به منظور شناسایی اعضای حرفهای انجمن
در سال 1944 برگزار کرد.در سالهای بعد دو دانشکده دیگر نیز در کتابخانههای ملی و
ایالتی برپا شد.توسعه آموزش عالی در سال 1957 زمینه را برای تحصیلات دانشگاهی
کتابداران فراهم نمود.دانشکده کتابداری نیوساوت ولز در سال 1960 تأسیس شد و در
سالهای بعد دورههای کارشناسی ارشد و دکترا نیز به دورههای قبلی اضافه شد.در سال
1968 انجمن کتابداران، فارغ التحصیلان دورههای کتابداری در مؤسسات آموزش عالی را
نیز در زمره کتابداران حرفهای شناخت.دهه 1980 آغاز توسعه کیفی آموزش
کتابداریست.به دلیل دگرگونی در فناوری اطلاعات آموزش کتابداری نیز تحول یافت و به
سوی آموزش مدیریت اطلاعات گرایش پیدا کرد.
خلاصه ماشینی:
"گرچه هیئت مدیره برگزارکننده امتحانات میکوشید تا محتوای دروس دورههای مختلف را روزآمد نگهدارد و از این نظر قابل مقایسه با مؤسسات آموزش عالی بود اما آنها مشکلاتی نیز داشتند، قبلا دورهها توسط کتابدارانی ارائه میشد که دارای مقام آموزشی در حد مدرسان دانشگاه نبودند و همچنین امتحانات به صورت خارجی برگزار میشد(22:11).
آموزش کتابداری از 1960 الی 980در سایه شرایط مناسبی که از گزارش موری و همچنین افزایش منابع آموزش کتابداری که حاصل بیش از دو دهه تلاش مداوم انجمن کتابداران استرالیا بود، حاصل گردید، اولین دانشکده کتابداری در سال 1960 در دانشگاه نیوساوت ولز تأسیس شد(18:86).
در سال 1968 با افزایش تعداد مؤسساتی که دورههای کتابداری ارائه مینمودند و همه آنها دارای شرایط خاص خود بودند، انجمن کتابداران به این تمیم واقعگرایانه رسید که سیاست قبلی خود در مورد اعطای شرایط فارغ التحصیلان دورههای کارشناسی مؤسسات آموزش عالی را واجد شرایط تشخیص دهد.
علاوه بر این بعضی دانشکدههای کتابداری در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی تغییرات اساسی در برنامههای آموزشی خود ایجاد کردند و برنامههای جدیدی را که توجه آنها را به مفاهیم اطلاعاتی، جریان اطلاعات و مدیریت اطلاعات نشان میداد تدوین نمودند.
تغییراتی که رخ داد، شامل درک تازهای از کارهای اطلاعاتی، معرفی برنامههای جدید در آموزش کتابداری، افزایش نیاز به مهارتها در کار با رایانه، ورود نظامهای مدیریت اطلاعات در کتابخانهها، بهبود استانداردهای آموزش کتابداری، تغییرات در نظام آموزش عالی استرالیا، ظهور مؤسسات آموزش عالی برای انجام تحقیق، نگاه کردن به اطلاعات به عنوان یک کالا، بازار کار حرفهای جدید و آموزش اطلاعاتی توسط بخش خصوصی، به تغییر ماهیت آموزش کتابداری در این کشور انجامید."