Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو / نظریه پردازی در علوم کتابداری و اطلاع رسانی

مصاحبه شونده:

مصاحبه کننده:

علمی-ترویجی/ISC (4 صفحه - از 120 تا 123)

کلید واژه های ماشینی : علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، نظریه، نظریه‌پردازی در علوم کتاب‌داری، حرفه‌ای، رشته کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، پارادایم، علمی، اطلاع‌رسانی تلاشی جدی، حوزه کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، گلدهر

خلاصه ماشینی:

"اما از بحث شوخی و جدی گذشته، فکر می‌کنم ممکن است سؤال شما بازگردد به نظریه کلی در رشته و اصطلاح رایج این دوران یعنی مفهوم پارادایم(یا الگوی برتر)که توماس کوهن در توضیح مراحل عمده تحول علوم یا به اصطلاح انقلاب‌های علمی در علوم طبیعی عنوان کرده است، اگر این حدس من درس باشد، آن‌گاه باید پاسخم را به سؤال شما با چون و چرا بیامیزم. اما اگر از تئوری، نظور گزاره‌هایی باشد که در فرآیند طولانی پژوهش علمی به آن رسیده باشند، آن گونه که گلدهر در کتاب خود صورت‌بندی کرده است، بعید می‌دانیم که داشته باشند و به ضروری برای داشتن آن نیز قائل باشند. دانشجوی فوق لیسانس و دکترا هر گاه موضوع‌هایی را برای پژوهش برگزیند که او را نیازمند به آشنائی با پژوهش‌های یکی از رشته‌هایی که برشمردم بکند و به تبع آن استاد راهنما یا استاد مشاورش از یکی از رشته‌های فوق باشد، به عنوان یک تحصیل کرده رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی، می‌تواند به غنای تفکر و نظریه در رشته خود کمک کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.