Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت سردبیر: چاله هرز اطلاعاتی

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (4 صفحه - از 7 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : چاله هرز اطلاعاتی، فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و اطلاعات، فناوری، استانداردهای کتابخانه‌ها، پژوهش، مراکز اطلاع‌رسانی به چاله، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، حد زیادی روش‌مند، موضوع کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی، چاله هرزی تبدیل، واقعیت، عمل، اطلاع‌رسانی می‌تواند سؤالات، حد اطلاعات، تدوین کتابشناسی ملی به کار، کتاب‌داری ایران در عرصه عمل، اصول، حال دگرگونی‌ست و نسل، نسل جوان، مراکز آموزشی به کتابخانه‌ها، طرح، پویا عمل، سرعنوان موضوعی، کار، آیندگان، مراکز آموزشی و پژوهشی، مشکلات، استانداردهای بین‌المللی فراهم، مسائل

خلاصه ماشینی: "برای این دستاوردهای ارزشمند باید شاکر کسانی بود که عاشقانه از جان مایه گذاشتند و با وجود کاستی‌ها، ابزارهای لازم را پدید آوردند و با پافشاری بر اصول حرفه‌ای، دخالت‌های رایج غیرمتخصصان را تاب نیاوردند و وقعی ننهادند و به وظیفه خود عمل کردند. اگر نسل جوان این رشته درست هدایت نشود و از برخوردهای سطحی و عوامانه با فناوری ارتباطات و اطلاعات خودداری نکند و به فکر فهمیدن عمق مسئله نباشد، با توجه به فزونی بیش از حد اطلاعات، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی به چاله هرزی تبدیل خواهد شد که نه بر آن پژوهش خواهد رست و نه سائلی به جواب خواهد رسید. به قول ابوسعید:وقت ما میان دو نفس است:یکی گذشته و یکی ناآمده، پیشینیان این حوزه تا حد زیادی به رسالت خود عمل کردند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.