Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی میزان پویایی کتابخانه های مدارس در دوره راهنمایی و متوسطه اصفهان . . .

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1383 - شماره 58 علمی-ترویجی (11 صفحه - از 72 تا 82)

کلیدواژه ها : کتابخانه‌های آموزشگاهی ،اصفهان ،مدارس راهنمایی ،مدارس متوسطه ،بررسی وضعیت

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه‌های آموزشگاهی ،کتابخانه‌های مدارس ،دوره راهنمایی ،متوسطه ،مدارس پسرانه ،مدارس پسرانه و دخترانه ،کتابخانه در مدارس پسرانه ،مدارس دخترانه ،شهر اصفهان ،کتابخانه‌های مدارس پسرانه ،آموزشگاهی ،کتاب‌های کتابخانه‌های مدارس پسرانه ،دوره متوسطه ،کتابخانه‌های مدارس پسرانه دوره ،پسرانه ،دخترانه ،درصد از مدارس پسرانه ،دخترانه دوره راهنمایی ،آموزشگاهی شهر اصفهان ،آموزش و پرورش ،مجموعه کتابخانه ،کتابخانه‌های مدارس دخترانه ،مدارس دخترانه و پسرانه ،راهنمایی و متوسط ،درصد از کتابخانه‌های مدارس ،درصد از مسئولان کتابخانه ،مدارس راهنمایی ،استفاده از کتابخانه ،دانش‌آموزان مدارس پسرانه ،دخترانه دوره

کتابخانه‌های آموزشگاهی، در پیشبرد برنامه‌های درسی، ایجاد و پرورش عادت مطالعه، پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، و اجرای برنامه‌های جنبی نقش عمده‌ای دارند.هدف این پژوهش بررسی وضعیت و میزان پویایی کتابخانه‌ای آموزشگاهی شهر اصفهان درمقاطع راهنمایی و متوسط از جنبه‌های مختلف فضا، تجهیزات، مجموعه، سازماندهی، خدمات امانی، فعالیت‌های جنبی، و میزان تحصیلات نیروهای انسانی‌ست.جامعه آماری همه مدارس نواحی پنج‌گانه اداره کل آموزش‌وپرورش شهراصفهان است که از طریق نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی و براساس دو سطح راهنمایی و متوسط، و دخترانه و پسرانه دولتی و غیر انتفاعی، 150 کتابخانه آموزشگاهی گزینش شد.ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه بود.یافته‌های تحقیق نشان داد که بیشتر مدارس کتابخانه دارند، اما از نظر مساحت و فضای تخصیصی، مجموعه و کیفیت و تناسب موضوعی آن، منابع مالی، سازماندهی، و خدمات امانی مشکلات متعددی دارند که درانتهای مقاله پیشنهادهایی برای اصلاح و بهبود وضعیت ارائه شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.