Skip to main content
فهرست مقالات

یادگیری فعال و آموزش کتابخانه ای

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

تابستان 1383 - شماره 58 علمی-ترویجی (9 صفحه - از 220 تا 228)

کلیدواژه ها : سواد اطلاعاتی ،کتابخانه‌های دانشگاهی ،یادگیری فعال ،آموزش کتابخانه‌ای

کلید واژه های ماشینی : یادگیری فعال ،آموزش کتابخانه‌ای به دانشجویان ،آموزش کتابخانه‌ای ،کلاس درس ،کتابداران دانشگاهی ،کتابخانه‌ای ،کتابخانه‌ای به دانشجویان ،کاربرد یادگیری فعال ،شرکت در کلاس ،یادگیری فعال در آموزش ،کاربرد یادگیری ،روش‌های یادگیری فعال ،دانشگاهی ،اعضای هیئت علمی ،آموزش مهارت‌های کتابخانه‌ای ،فنون یادگیری فعال ،کتابخانه‌های دانشگاهی ،مهارت‌های کتابخانه‌ای ،سخن‌رانی دانشجویان ،سقراط ،روش‌های آموزش ،فنون یادگیری ،روش‌های آموزشی ،آموزش دانشجویان ،هیئت علمی ،روش‌های مؤثر آموزشی ،اشاره ،درس آموزش ،دانشجویان فرصت ،شرکت دانشجو

صاحب‌نظران معتقدند که دیگر سخنرانی روش مناسبی برای آموزش کتابخانه‌ای به دانشجویان نیست.سخنرانی دانشجویان را خسته می‌کند و از توجه آنها در طول کلاس می‌کاهد.از روش‌های مؤثر آموزشی یادگیری فعال است که بسیاری از کتابداران دانشگاهی از آن استقبال کرده‌اند زیرا دانشجویان درخود کلاس درس، آموزش کتابخانه‌ای می‌بینند.این مقاله به یادگیری فعال و کاربرد آن در آموزش کتابخانه‌ای، ویژگی‌ها، روش‌های به کارگیری، مشکلاتی که بیشتر کتابداران در عمل دراین‌روش با آن مواجه‌اند و نیز کاربرد آن در رشته‌های خاص می‌پردازد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.