چکیده:
در این مقاله، مدیریت منابع انسانی در کتابخانهها از جنبههای گوناگونی همچون
قوانین، فرایند استخدام، آشنایی با محیط کار، ارتباطات، مشکلات رفتاری، بهداشت محیط
کار، تحول سازمانی واموزش بررسی شده است.با تکیه به مطالب مندرج در این مقاله
میتوان نقشی ارزنده در ارتقاء و بهبود سازمان کتابخانه ایفا نمود.
خلاصه ماشینی:
"از قوانین مربوط به تخلف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:«جلوگیری از استخدام، اخراج فرد، یا نسبت به کسی تبعیض قائل شدن در رابطه با بازخرید، مدت، موقعیت یا امتیازات استخدام به خاطر نژاد، رنگ، مذهب، جنس یا ملیتی خاص؛یا محدود کردن، مجزا کردن، طبقهبندی کردن یا درخواست به کار آنها که در هر صورت باعث محرومیت یا کمک به محرومیت شخص از ارتقاء شغلی شود که به نوعی به دلایل نژاد، رنگ، دین، جنسیت و یا ملیت مغرضانه باشد و باعث شود به شخصیت شخص به عنوان یک کارمند لطمه بزند».
ضمن آشنایی بهتر است که سیاست و رویههای سازمان معرفی شود، کارمند جدید از محیط کار دیدن نماید و به کارمندان دیگر معرفی گردد و به سؤالاتی که ممکن است داشته باشد پاسخ گفته شود، از قبل جلسهای را برای پاسخ به سؤالات احتمالی برنامهریزی کنید.
اگر کارمند شش نکته قابل توجه در محیط کاری که با وسایل الکترونیکی سروکار دارند عبارتند از ارتفاع صفحه کلید رایانه، فاصله چشم تا صفحه نمایش رایانه، زاویه دید، فاصله دست تا صفحه کلید، ارتفاع صندلی، و پشتی صندلی مشکلی دارد، بسیار شایسته است که یک مدیر لایق در جریان آن قرار گیرد.
در صورتی که بهبودی در کارمند مشاهده نشد بازتاب آن مشخص گردد و از قبل برای جلسات چند هفته آینده برنامهریزی کند تا ببیند آیا تغییری در وی به وجود آمده است یا خیر؟در مقام یک مدیر تأکید میشود همه چیز را مستند کنید و ضروریست به طور مکتوب همه موارد افرادی را که مشکل رفتاری دارند یادداشت نمائید."