خلاصه ماشینی:
"وی افزود:در محیط کسبوکاری که رقابت بیامان،اجازه تنآسایی به سازمان نمیدهد و بنگاه باید خود را در تعامل با رقبا،سهامداران و کارکنان تعریف کند،رابطه با ذینفعان،یکی از مؤلفههای اصلی مدیریت بنگاه است و روابطعمومی،وظیفه ارتباط دوسویه با ذینفعان را دارد.
نهاوندیان بر ایجاد اعتماد و حفظ و افزایش آن در سازمان را ضروری ارزیابی کرد و گفت:تصور ناقص و زیانبار از روابط عمومیها این است که آنها مسؤول تبلیغات هستند،اما مدیرها باید زمانی تبلیغات را بپذیرند که امکان درستی آن به مدیر داده شده باشد،وگرنه بزرگترین سرمایه بنگاه یعنی اعتماد مصرفکننده از بین میرود.
روابط عمومی،زنان گویای مجموعه است و تنها سخنی را میتواند بگوید که بهدرستی آن اعتماد داشته باشد و مدیریت آن باید ارتباط میان«راستی سنجی»و آنچه روابط عمومی اعلام میکند را ایجاد کند.
-تعریف مسیر دوسویه برای کار روابط عمومی رئیس اتاق ایران،دوسویه بودن کار روابط عمومی را در ایجاد، حفظ و افزایش اعتماد امر مؤثری دانست و افزود:هیچ سیستمی نمیتواند بهکار خود ادامهدهد،مگر اینکه از دیگران بازخورد بگیرد."