Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه یک کتابدار رقومی تربیت کنیم: بررسی تطبیقی برنامه های درسی امریکایی - اروپایی

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

زمستان 1383 - شماره 60 علمی-ترویجی (9 صفحه - از 123 تا 131)

کلیدواژه ها : کتابدار رقومی ،کتابخانه رقومی ،مدارس کتابداری ،آموزش کتابداری ،برنامه‌های درسی کتابداری

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه‌های رقومی ،رقومی ،امریکا ،برنامه‌های آموزشی ،کتابخانه‌های رقومی به کتابداران ،بریتانیا ،تغییرات در برنامه‌های درسی ،آموزش کتابداران آینده ،کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ،انجمن کتاب‌داری امریکا ،برنامه‌های درسی ،مدارس کتاب‌داری ،علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ،درس کتابخانه رقومی ،رسانی ،انجمن کتاب‌داری بریتانیا ،انجمن کتابداران امریکا ،آموزش کتابداران ،مدارس کتاب‌داری بریتانیا ،دروس اصلی ،برنامه‌های درسی دانشگاه کمک ،امریکایی ،فهرست دروس اصلی ،کتاب‌داری امریکا ،دانشگاه‌های امریکایی ،انجمن کتاب‌داری ،علم اطلاع‌رسانی ،کتاب‌داری بریتانیا ،اطلاع رسانی ،مدیریت کتابخانه

این مقاله دو موضوع را پوشش می‌دهد.موضوع اول به تشخیص لزوم کمک انسانی در کتابخانه‌های رقومی اختصاص یافته است، یعنی نیاز به حضور کتابداران به عنوان میانجی میان کاربران و مواد کاغذی و منابع رقمی.این قسمت از مقاله شامل بررسی متون کتابداری‌ست و ماده اصلی برای موضوع دوم خواهد بود. موضوع دوم یک بررسی تطبیقی از برنامه‌هیا آموزشی کتابداری و اطلاع‌رسانی در مقیاس کوچک است.این بخش محدود است به بررسی دانشگاه‌های امریکایی و بریتانیایی که به وضوح در اینترنت به عنوان مدارس کتابداری شناسانده شده‌اند. در نهایت، هدف این مقاله عرضه چند ایده بنیانی درباره برخی گزایش‌های جاری در آموزش کتابداران آینده از راه مقایسه برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌هاست. نتایج این بررسی می‌تواند به داشجویان در انتخاب دروس، و به مربیات در توجه به تغییرات در برنامه‌های درسی دانشگاه کمک کند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.