Skip to main content
فهرست مقالات

کتابداران و تجارب الکترونیک: وادار کنید تجارت الکترونیک در خدمت شما باشد

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

زمستان 1383 - شماره 60 علمی-ترویجی (5 صفحه - از 132 تا 136)

کلیدواژه ها : تجارت الکترونیکی ،کتابخانه‌ها ،کتابداران

کلید واژه های ماشینی : رقومی ،ناپیوسته ،تجارت الکترونیک غیر‌مستقیم ،کتابخانه‌ها به کار ،استفاده از تجارت ،فعالیت‌های تحت وب ،مستقیم ،مراجعان ،اهداف کتابخانه ،غیر‌مستقیم ،وب‌سایت کتابخانه ،اصلی تجارت ،افزایش درآمد ،ارائه خدمات ،ممکن ،فراهم ،طریق سایت ،ناپیوسته مشترک ،هدف اصلی ،جدید ،استفاده قرار گیرند ،تجارت الکترونیکی ،تجارت الکترونیک در کتابخانه‌ها ،راه‌برد تجارت الکترونیکی ،تجارت الکترونیکی مستقیم ،استفاده از وب ،اهداف پیوسته و ناپیوسته ،قبیل فعالیت‌های مالی الکترونیکی ،کسب درآمد ،سطوح اصلی تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی معمولا مفهومی چون سودآوری از فعالیت‌های تحت وب را دارد، اما هدف اصلی آن در واقع استفاده از وب برای کسب درآمد است که ممکن است موارد مختلفی از قبیل فعالیت‌های مالی الکترونیکی، بازریابی و تبلیغات را در بر گیرد تجارت الکترونیکی مستقیم، غیر مستقیم و رقومی از سطوح اصلی تجارت الکترونیکی هستند که بسته به نیاز مراکز مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.تجارت الکتروینکی به‌طور بالقوه کتابخانه‌ها را در رسیدن به اهدافشان در قرن بیست و یکم تقویت کرده است.لذا می‌تواند به عنوان روشی برای اصلاح هزینه‌ها و همچنین فراهم‌کننده قابلیت‌های فراوان برای کتابخانه‌ها به کار رود و منبع درآمد جدیدی را برای آنها فراهم‌سازد.برای استفاده از تجارت الکترونیک در کتابخانه‌ها، کتابداران ابتدا باید اهداف نمایند.از این‌رو مقاله حاضر برخی اهداف پیوسته و ناپیوسته مشترک را جهت تأمل درباره آنها فراهم ساخته است و فهرستی از برخی نکات مهم مطرح در تهیه راهبرد تجارت الکترونیکی برای کتابخانه‌ها را ارائه داده است.در ادامه نیز نمونه‌هایی از کاربردکای تجارت الکترونیکی در برخی از کتابخانه‌ها معرفی شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.