Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت سردبیر: اطلاعات و چاپلوسی

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (4 صفحه - از 7 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : تملق، اطلاعات و چاپلوسی، زهر تملق و سجود، غیر متملقان و غیر چاپلوسان، تبدیل اطلاعات به عمل، تملق و چاپلوسی، رفتار، سازمان‌ها، تجربه، دینی

خلاصه ماشینی:

"وقتی در سازمان‌ها قانون حاکمیت کامل نداشته باشد و رابطه حرف آخر انتصاب‌ها و حل مشکلات را بزند؛وقتی نظام ارزشیابی درستی برای تفکیک سره از ناسره موجود نباشد؛وقتی افراد یک سازمان آزادانه اجازه اظهار نظر نداشته باشند و جلوی تراوش فکری و ابداعات آنان سد شود؛بدیهی‌ست کوته قدانی به ظهور می‌رسند که در پناه قدرت باید خود را حفظ کنند و راه آن دادن رشوه کلامی یعنی چاپلوسی‌ست. این زهر تملق و سجود چنان کم کم در اجزای ایشان نفوذ می‌کند و آنان را دچار بی‌حسی مغزی خواهد کرد که دیگر اطراف و محیط را درک نخواهند کرد. اگر مدیریت و تصمیم‌گیری را تبدیل اطلاعات به عمل بدانیم، تملق و چاپلوسی از جریان آزاد اطلاعات جلوگیری کرده و موجب قلب اطلاعات می‌شود و درک نادرستی از توانائی‌ها و فرصت‌ها و تهدیدات به دست خواهد داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.