خلاصه ماشینی:
"در نتیجه این تغییر و تحولات،سازمانهای اطلاعاتی به فکربرنامهریزی کوتاهمدت،میانمدت و بلندمدت افتادند تا بتوانندپیشبینی درستی از آینده داشته باشند و با شناخت درست تحولاتپیشرو،برنامهریزی مناسبتری داشته باشند و تغییرات احتمالیآینده را به نفع سازمان هدایت کنند.
این مفاهیم هر چند به نظر ساده میرسند ولی دربیشتر سازمانها آگاهی درستی از آنها در میان مدیران وجود ندارندو همین مسئله یکی از مهمترین آسیبهای رایج همه سازمانها بهطور عام و سازمانهای اطلاعاتی به طور خاص میباشد.
این مسئله به ویژهدر ایران به علت عدم وجود رقابت درست در بین مراکز اطلاعاتیبا مشکلات بیشتر همراه است و عموما طراحی راهبرد برای آنها رابا تردید همراه سازد.
با توجه به ادبیات غنی این حوزه و اثربخشیآن،آشنایی با برخی مفاهیم و همچنین تجربیات متخصصان وکارشناسان برنامهریزی راهبردی برای خوانندگان کتاب ماه کلیات کهبیشتر متخصصان مراکز اطلاعاتی هستند،میتواند بسیار مفید باشد."