Skip to main content
فهرست مقالات

SGAV شیوه های آموزش زبان و به کارگیری دستور در روش های سمعی- بصری ساخت یکپارچه

نویسنده: ؛

بهار و تابستان 1381 - شماره 12 (16 صفحه - از 77 تا 92)

کلیدواژه ها : آموزش ،روش ،دستور ،ساخت یکپارچه ،سمعی-بصری

کلید واژه های ماشینی : آموزش زبان ،زبان‌آموز ،یادگیری زبان خارجی ،سمعی ،زبان خارجی ،بصری ،توانش زبانی ،شیوه‌های آموزش ،یادگیری زبان ،ساخت یک‌پارچه ،روش سمعی ،روش‌های آموزش ،دستور زبان ،دستور در روش ،روش‌های آموزش زبان ،زبان گفتاری ،آموزش و یادگیری زبان ،کلامی ،آموزش و یادگیری ،گفتاری ،معلمان زبان ،واقعی ،موقعیت واقعی ،شیوه‌های آموزشی ،روش‌های آموزشی ،دستور در آموزش ،زبانی زبان‌آموز ،شیوه‌های بیان ،توانش ارتباطی ،تأکید

هر چند هدف همه روش‌های مختلفی که امروزه برای آموزش زبان تدوین می‌شوند کمک به زبان آموز در یادگیری زبان خارجی است، اما هر روش فلسفه ویژه‌ای دارد.در این مقاله اصول و مبانی روش‌های آموزش زبان تحلیل و ارزیابی می‌شود.نگارنده سعی کرده تا، هم زمان با تحلیل شالوده‌های علمی روش سمعی-بصری ساخت یکپارچه، شیوه‌های آموزشی و میزان استفاده آنها از دستور زبان را ارائه دهد.آموزش دستور را نباید از دیگر جنبه‌های یادگیری ارتباطی در زبان خارجی جدا کنیم.به این ترتیب، تمامی مسائل آوایی و آهنگ کلام زبان خارجی، واژگان مفید، دستور، گفتار کلامی و غیر کلامی(ایما و اشاره)، رفتارهای فردی اجتماعی شده، که در موقعیت واقعی در خدمت گفتار به کار می‌روند، همه به صورت یکپارچه و ساخت‌های همه جانبه با استفاده از امکانات سمعی-بصری به زبان‌آموز یاد داده می‌شود و از زبان‌آموز خواسته می‌شود که بلافاصله در موقعیتی ابتدا تصنعی، سپس واقعی، که معلم با استفاده از منابع موجود فراهم می‌آورد، آنها را به کار ببندد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.