خلاصه ماشینی:
"در تحقیق حاضر سعیشده است مؤلفۀ نوآوری سازمانی که با تجزیه و تحلیل آماری دادههای حاصل از این پژوهشبه ترتیب عبارتاند از،آموزش و توسعۀ مستمر کارکنان،تمرکز خارجی،جو خلاق،رهبری،سازمانیاد گیرنده،درگیری همه جانبه با نوآوری،افراد کلیدی،ساختار سازمانی مناسب،ارتباطات گستردهو تیمسازی را پس از تأیید توسط خبرگان صنع بیمه در بین مدیران عالی شرکتهای بیمه موردبررسی قرار داده و به این سؤالها پاسخ داده شود که مؤلفههای نواوری سازمانی در صنعت بیمهایران کداماند و رتبهبندی آنها چگونه است.
مقایسۀ رتبهبندی مؤلفههای نوآوریدر صنعت بیمه،از نظر خبرگان و نمونۀ 64 نفریمدیران صنعت بیمه (به تصویر صفحه مراجعه شود) مقایسۀ این رتبهبندیها نشان میدهد که: متغیر آموزش و توسعۀ مستمر کارکنان در همۀرتبهبندیها،رتبۀ اول را به خود اختصاص داده استکه نشان دهندۀ اهمیت بالای این عامل در ایجاد نوآوریدر صنعت بیمه کشور است.
-پیشنهادهای مبتنی بریافتههای تحقیق به صنعت بیمه از آنجا که تمامی مؤلفههای مورد بررسی در این تحقیقبرای ایجاد نوآوری در صنعت بیمه مؤثر ارزیابی شدند،برای موفقیت در کسب شاخصهای نوآوری در صنعتبیمۀ کشور پیشنهادهای زیر ارائه میگردد: آموزش و توسعۀ مستمر کارکنان،نقش مهمی درصنعت بیمه دارد که محصول آن به شکل غیر فیزیکیو توسط سیستم انسانی به شکل خدمت ارائه میشود،همچنین طبق تجزیه و تحلیلهای آماری صورت گرفته اینمتغیر رتبۀ اول اهمیت را به خود اختصاص داده و پیشنهادمیشود که در جهت بهبود مؤلفههای نوآوری در صنعتبیمه،جوی از دانش و آموزش مستمر در کلیۀ سطوحسازمانی جریان یابد."